ایمپلنت بدون جراحی چگونه است
4 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
17 خرداد 1397

ایمپلنت بدون جراحی چگونه است

ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟ ایمپلنت بدون جراحی روشی نوین در درمان کاشت دندان است که در آن موضع ایمپلنت با روش های مناسبی که حداقل برش و خونریزی دارند، برای کاشت دندان آماده می شود. برای این امر از پانچ لثه توسط تجهیزات خاص یا روش دیجیتال و لیزری استفاده می گردد و سپس کاشت پایه ایمپلنت انجام می گیرد. در این روش درمانی سرعت عمل بالا است و درد و خونریزی به مراتب پایین تر است.

فهرست محتوای صفحه :

سرعت بهبودی بیمار در روش ایمپلنت بدون جراحی بالاتر است. این روش درمانی برای کسانی که جراحی های کاشت دندان برایشان استرس زا می باشد، بسیار مناسب است. کاهش زمان درمان و بهبودی سریع را می توان از مزایای کاشت بدون جراحی دانست.

ایمپلنت بدون جراحی چگونه است

ایمپلنت بدون جراحی به چه صورت هایی انجام می گردد؟

هدف از درمان کاشت دندان بصورت بدون جراحی، کاهش برش بافت لثه و خونریزی های احتمالی است. روش کاشت دندان بدون جراحی، با پیشرفت های حاصل شده در دندانپزشکی فراهم گردیده است. در کل می توان ایمپلنت بدون جراحی را در دو نوع کلی زیر انجام داد:

  • ایمپلنت پانچی، با پانچ لثه و رسیدن به بافت استخوان فک، کاشت فیکسچر درون استخوان صورت می گیرد.
  • ایمپلنت دیجیتال، با بررسی های دیجیتال و اسکن سه بعدی وضعیت استخوان فک بیمار، با فناوری نوین لیزر موضع کاشت برای فیکسچر آماده شده و عملیات کاشت دندان صورت می گیرد.

هر یک از روش های فوق، کاهش درد و خونریزی و بهبود سریعتر موضع را به همراه دارد. سرعت درمان در این روش ها بسیار بالاتر شده و پس از کاشت دندان ترمیم موضع کاشت نیز سریعتر است.

ایمپلنت بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

در روش کاشت ایمپلنت پانچی موضع پانچ شده و کاشت انجام می شود. لازم به ذکر است که در این روش درمانی نیاز به بخیه و کنار زدن لثه نیست که این مورد خود باعث کاهش مدت زمان درمان و کاشت ایمپلنت شده است. قیمت کاشت بدون جراحی با روش معمولی تفاوت چندانی نداشته با این تفاوت که این روش روشی نوین در کاشت دندان محسوب می شود. انتخاب نوع روش درمانی بسته به نظر متخصص ایمپلنت است. برخی که از حجم استخوان فک کافی برخوردار نیستند، کاندید مناسبی برای کاشت بدون جراحی نیستند.

از جمله افرادی که می توانند به خوبی از روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی (ایمپلنت پانچی) استفاده کنند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • کاشت دندان در مورد افرادی که از جراحی و خونریزی می ترسند.
  • کاشت دندان به روش پانچی برای افرادی که ضخامت و قطر استخوان فک مناسبی دارند.
  • کاشت دندان برای افرادی که تحمل درد کمی داشته و می خواهند هر چه سریعتر درمان شوند.
  • بیماران با مشکلات قلبی و فشار خون، توصیه می گردد که از این روش استفاده کنند.

شرایط برای کاشت ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟

برای کاشت ایمپلنت دندان به این روش لازم است شرایط سیستم استخوانی فک بیمار در حد مناسبی باشد. زیرا در این روش لثه برش زده نمی شود و دندانپزشک دید کافی به استخوان موضع کاشت ندارد. این درمان در بیماران با بیماری های جانبی نظیر پوکی استخوان که نیاز به درمان های جانبی نظیر درمان پیوند استخوان دارند مناسب نیست. البته نظر قطعی برای انتخاب روش درمانی بر عهده ی دندانپزشک متخصص است. درمان ایمپلنت بدون جراحی در بیماران با حجم استخوان کافی و لثه سالم توصیه می شود. این روش درمانی از دسته روش های نوین کاشت دندان بوده که امکان کاشتی موفق را با درد و خونریزی کمتر فراهم می نماید. جهت روش کاشت بدون جراحی لازم است محل دقیق کاشت تعیین گردد. بنابراین شناخت محل دقیق کاشت یکی از دغدغه های متخصص باید باشد. بنابراین برای کاشت ایمپلنت به روش بایستی متخصص ایمپلنت مجرب را یافت و هر دندانپزشکی قادر به کاشت دندان به این روش نیست.

مزایای ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

اگر بخواهیم کاشت ایمپلنت بدون جراحی را از نظر مزایای با روش معمولی کاشت ایمپلنت دندان مقایسه کنیم. می توان موارد زیر را نام برد:

  • زمان کاشت به شکل محسوسی کاهش می یابد. زمان کاشت ایمپلنت پانچی به حدودا 15 دقیقه کاهش می یابد.
  • بهبودی سریعتر در روش پانچی. این امر به خاطر عدم نیاز به برش و بخیه لثه در روش بدون جراحی است
  • کاهش استرس، خونریزی و درد.یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت با پانچ کاهش میزان خونریزی و درد در بیمار است.
  • قابلیت نصب روکش روی پایه بلافاصله بهد از کاشت پایه ایمپلنت. یکی دیگر از مزایای این روش درمانی آن است که بلافاصله بعد از کاشت پایه می توان برای ایمپلنت از روکش استفاده کرد که این امر برای کسانیکه در مورد زیبایی خود حساس هستند بسیار مناسب است.
  • کاهش تورم و درد بعد در ناحیه کاشته شده به دلیل عدم نیاز به برش بافت لثه
  • عدم نیاز به جراحی های بعدی و ثانویه برای درمان و کاشت دندان
ایمپلنت بدون جراحی چگونه است

با کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچی در سریعترین زمان ممکن موضع جهت کاشت پایه آماده شده و سپس با جایگذاری پایه روکش موقت برای ایمپلنت استفاده می شود که هم روشی با کاهش درد و خونریزی همراه است و هم دوره درمان برای بیمار کاهش پیدا می کند که سهولت خاطر بیمار را به همراه دارد.

ایمپلنت بدون جراحی را در چه مواردی نمی توان استفاده کرد؟

از جمله مواردی که نمی توان از روش پانچی استفاده کرد شامل موارد زیر است:

  • بیمار نیازمند درمان پیوند استخوان باشد و حجم استخوان کافی در فک موجود نباشد.
  • بیماران با مشکلات سینوسی و بزرگ شدن سینوس که نیازمند به لیفت سینوس و درمان های تکمیلی هستند نیز نمی تواند از روش ایمپلنت بدون جراحی استفاده نمایند.
  • بیماران که نیازمند پیوند بافت لثه بوده و از بافت نرم لثه برخوردار نیستند.

مراقبت از ایمپلنت پانچی و لیزری

برای افزایش ماندگاری و طول عمر بالاتر ایمپلنت های دندانی، نیاز به مراقبت از آن می باشد. پس از کاشت دندان به روش بدون جراحی، بیمار باید نکاتی که دندانپزشک توصیه می کند را رعایت نماید. برخی از متداول ترین نکاتی که بیماران پس از ایمپلنت بدون جراحی باید رعایت نمایند، به شرح زیر است:

  • قبل از نصب روکش دندانی بر روی پایه ایمپلنت، از خوردن یا مسواک زدن با مواد ساینده، نوشیدن مایعات بسیار گرم یا سرد یا استفاده از غذاهای سفت خودداری کنید
  • به صورت منظم در فواصل زمانی مشخص، از نخ دندان استفاده نمایید
  • روزانه دندان های خود را مسواک بزنید
  • از جویدن آدامس و سایر مواد چسبنده خودداری کنید
  • به دندان ایمپلنت شده، خصوصا در روزها و ماه های ابتدایی، فشار زیادی وارد نکنید.

توجه داشته باشید اگر به خوبی از دندان های جدیدتان مراقبت کنید، می توانند تا آخر عمر بخوبی از آن ها استفاده نمایید.

کاشت دندان بدون جراحی در یک ساعت

فناوری های بکار برده شده در کاشت دندان بدون جراحی، سرعت عمل را به شکل محسوسی کاهش می دهد. حتی مدت زمان کاشت دندان در این روش ها به زیر یک ساعت نیز کاهش می یابد. علت این امر می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • بدست آوردن اطلاعات کافی نظیر حجم استخوان مناسب در فک و محل دقیق کاشت دندان با تصویر برداری های سه بعدی
  • دقت بالای تجهیزات، پانچ در سریعترین زمان ممکن انجام می گردد، همچنین لیزر در کوتاه ترین زمان برش موضع را انجام می دهد.
  • امکان کاشت دو یا چند دندان به صورت همزمان در این روش درمانی

هزینه ایمپلنت بدون جراحی چقدر است؟

تجهیزات بکار برده شده در این روش کاشت دندان، تکنولوژی بالایی دارند و به همین دلیل هزینه متفاوتی نسبت به روش های کاشت دندان معمولی، این روش درمانی دارد. تنها دندانپزشکی های مجهز قادر به درمان های بدون جراحی برای کاشت دندان هستند. از جمله عواملی که بر هزینه نهایی این روش تاثیر داند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • تجهیزات و تکنولوژی بکار رفته
  • تعداد واحد ایمپلنت کاشته شده
  • برندهای ایمپلنت و نوع روکش مورد استفاده برای بیماران
  • استفاده از تکنیک لیزری یا پانچ لثه برای کاشت ایمپلنت بدون جراحی
  • بررسی ها با تجهیزات مدرن برای تصویربرداری های سه بعدی و ...
  • ...

شاید تصور می کنید که در این روش در کمتر از یک ساعت می توانید درمان موفق داشته باشید، این امر کاملا صحیح است اما باید شرایط لازم برای کاشت دندان بدون جراحی را داشته باشید. با مراجعه به دندانپزشکی های معتبر در این زمینه می توانید درمانی موفق با مناسب ترین هزینه را طی نمایید.

دکتر سعید کریمی درمان ایمپلنت بدون جراحی را با مدرن ترین تجهیزات ارایه می دهد. این روش درمانی برای کسانی که به دنبال درمان بدون درد و خونریزی هستند بسیار مناسب است.

نظرات کاربران

مهناز خدابنده 18 آبان 1402

سلام. ایا روش ایمپلنت بدون جراحی برای همه قابل انجامه؟

مدیر 18 آبان 1402

خیر. این روش درمانی برای افرادی که حجم استخوان کافی در فک دارند، مناسب است. بنابراین دندانپزشک با بررسی شرایط فک و حجم استخوان بیمار اقدام به انتخاب این روش درمانی برای بیماران می کند.

علی ساعدی 13 آذر 1402

سلام من چند سال پیش یکی از دندونای جلوم در فک پایین رو از دست دادمه. الان دندان های کناری فضا رو اشغال کردنه و برای ایمپلنت فضا کم شده. میخاستم ایمپلنت بکار ببرم. الان میشه کاشت انجام داد یا نه؟

مدیر 13 آذر 1402

سلام دوست عزیز. اولا باید دندان شما معاینه شود، سپس درمان مناسب را برای شما در نظر گرفت. البته می توان با روش هایی مانند ارتودنسی فضاها را اصلاح کرد. همچنین ایمپلنت های مورد استفاده برای بیماران دارای قطرهای مختلفی هستند که دندانپزشک بسته به شرایط و فضای دندانی استفاده می کند.

اسدی 9 دی 1402

سلام من میخام از این روش برای کاشت دندان استفاده کنم؟ میخاستم بدونم هزینش چجوره؟

مدیر 9 دی 1402

سلام برای تخمین هزینه به این روش باید معاینه روی دهان و دندان شما صورت بگیرد. بر اساس معاینات و نوع ایمپلنت مورد نیاز شما هزینه تعیین میشه. قطعا هزینه کاشت ایمپلنت بسته به جنس، تعداد ایمپلنت مورد نیاز، درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان و ... متفاوت است. شما برای بررسی و استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید.

علی 12 بهمن 1402

سلام هزینه این روش درمانی چقدر است؟

مدیر 12 بهمن 1402

هزینه در این روش درمانی بستگی به تعداد واحدهای کاشت دندان، نوع برند مورد استفاده برای کاشت و همچنین تکنولوژی ها و تجهیزات بکار برده شده برای بیماران متغییر است. برای کسب اطلاع از هزینه ایمپلنت بدون جراحی با ما تماس بگیرید.

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.