ایمپلنت دندان بدون جراحی ایمپلنت پانچی
16 خرداد 1397

ایمپلنت دندان بدون جراحی ایمپلنت پانچی

ایمپلنت پانچی چیست؟ ایمپلنت پانچی روشی مناسب برای کاشت دندان است. در روش های مرسوم کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی لثه و کاشت ایمپلنت درون فک و سیستم دهانی فرد است ولی در روش ایمپلنت بدون جراحی، ایمپلنت درون لثه فرد پانچ می شود و نیازی به برش لثه جهت کاشت دندان و موارد دیگر ندارد. ایمپلنت به روش پانچ در تهران در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی ارائه می شود.

این روش درمانی برای کسانی که جراحی های کاشت دندان برایشان استرس زا می باشد، بسیار مناسب است.
ایمپلنت دندان بدون جراحی

ایمپلنت پانچی چیست؟

ایمپلنت دندان بدون جراحی روشی مناسب جهت کاشت دندان است که نیاز به جراحی و بخیه و موارد دیگر ندارد. در این روش کاشت ایمپلنت، درد و خونریزی های متداول که در روش معمول به وجود می آید به حداقل می رسد. در روش کاشت ایمپلنت پانچی زمان درمانی به حداقل ممکن می رسد و از این لحاظ یکی از روش های درمانی سریع در زمینه کاشت ایمپلنت محسوب می شود. اما سوال این است آیا تمامی افراد کاشت ایمپلنت پانچی مناسب است.

ایمپلنت پانچی در چه افرادی مناسب تر است؟

یکی از ملزومات کاشت ایمپلنت پانچی، سالم بودن استخوان فک بیمار است. بیمار متقاضی بایستی دارای استخوان فک کافی و سالم بوده تا بتوان با این روش کاشت اتصال و جوش بخوبی برقرار شود. در بیمارانی که استخوان کافی ندارند و دندانپزشک دید مناسبی به استخوان فک بیمار ندارد بایستی جراحی انجام شود. در ضمن برخی از بیماران هستند که دارای بیماری هایی نظیر پوکی استخوان هستند که کمبود استخوان در این بیماران نیازمند درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان در این دسته از بیماران است، لذا روش پانچی برای این دسته از بیماران مناسب نیست.

ایمپلنت پانچی چه مزایایی دارد؟

روش کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچی از لحاظی متقاضیان فراوانی دارد که در این روش درمانی درد کاهش یافته و مدت زمان کاشت نیز به مراتب پایین تر است. همچنین در روش کاشت ایمپلنت پانچی خونریزی به مراتب کمتر است. شما حتما می دانید روش جراحی نیاز به بخیه و موارد مربوط به آن را دارد. لذا درمان نیازمند صرف مدت زمان بیشتری است که می تواند نارضایتی بیمار را در پی داشته باشد.

اگر روش های کاشت ایمپلنت به روش معمولی را با ایمپلنت پانچی مقایسه کنیم، می بینیم در روش های معمولی نیاز به برش لثه و جایگذاری پایه ایمپلنت است و پس از اتصال بین پایه و استخوان فک بارگذاری انجام می شود. ولی در روش پانچی برش لثه انجام نمی شودو نیاز به بخیه موضع کاشت نیز در روش پانچی وجود ندارد. کاهش خونریزی و درد و التهاب های بعدی نقطه قوت کاشت ایمپلنت بدون جراحی و ایمپلنت پانچی است. در روش پانچی احتمال عفونت ایمپلنت به مراتب پایین تر است. این روش درمانی دارای دقت بالا است و می تواند بخوبی زیبایی را برای بیمار فراهم نماید.امکان استفاده از روکش موقت بعد از کاشت ایمپلنت پانچی بلافاصله بعد از کاشت از دیگر نقاط قوت این روش درمانی است.

دندانپزشکی دکتر سعید کریمی آخرین متد و روشهای درمان ایمپلنت دندان را با بالاترین کیفیت و استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات دندانپزشکی انجام می دهد.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم

مراقبت ایمپلنت