بستن فاصله بین دندانی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
05 اردیبهشت 1397

بستن فاصله بین دندانی

بستن فاصله بین دندان ها با کامپوزیت یا ارتودنسی روشی مناسب برای فراهم شدن لبخندی زیبا برای افراد است، فاصله زیاد بین دندانها باعث لبخندی نازیبا برای فرد می شود که بسیاری از موارد رجوع نزد دندانپزشک زیبایی ، بستن این فواصل است. ردیف و کامل بودن دندانها باعث زیبایی لبخند و زیبایی دندان می شود. در دندانپزشکی زیبایی روش های مختلفی جهت بستن فاصله بین دندانی وجود دارد که بسته به شرایط مختلف متفاوت هستند.

بستن فاصله بین دندان ها با کامپوزیت

یکی از روش های مناسب برای از بین بردن فواصل بین دندانی، استفاده از موادی نظیر کامپوزیت دندان است. ارزان بودن این روش در کنار زیبایی بالایی که برای دندان ها فراهم می گردد، از مزایای کامپوزیت برای این امر است. همچنین تنها در یک یا چند جلسه بسته به شرایط دندان های فرد می توان در سریعترین زمان ممکن اقدام به بستن فواصل بین دندانی با کامپوزیت نمود. استفاده از مواد با کیفیت و متناسب با دندان های فرد، شرط موفقیت این نوع درمان برای ترمیم و زیباسازی دندان ها می باشد.

بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی

اگر فواصل بین دندانی زیاد باشد و دندان هایفرد به صورت نامتعارفی کج و ناردیف باشد، دیگر روش هایی نظیر کامپوزیت دندان، جواب نمی دهد. در این گونه موارد باید از ارتودنسی استفاده کرد. این روش درمانی طولانی تر بوده و نیازمند بکارگیری براکت ها طی مدت زمان مشخص برای ردیف کردن دندان ها می باشد. ارتودنسی روشی مرسوم و قدیمی جهت از بین فواصل بین دندانی است. در این روش با استفاده از براکت های دندانپزشکی و سوار کردن آنها روی دندانهای فرد بمرور زمان فواصل از بین می رود. مرور زمان لازم است تا یکنواختی و ردیف شدن دندانها ایجاد شود. البته با پیشرفت دندانپزشکی روشهای جایگزین نیز ابداع شده است که سهولت بیشتر بیمار را در پی داشته است. ایجاد لبخند زیبا و دلنشین وظیفه دندانپزشک زیبایی است که استفاده از روشهای مختلف دندانپزشک را یاری می دهد.

فواصل بین دندان ها ناشی از چیست؟

فاصله بین دندانها به علل مختلفی ممکن است ایجاد شوند. به عنوان مثال عدم هماهنگی بین اندازه استخوان فک و دندانها می تواند باعث ایجاد فواصل بین دندانی شود. فشارهای وارده بر دندانها در سنین مختلف هم می تواند باعث انحراف دندانها از جایگاه اصلی شده و فواصل بین دندانی را ایجاد کند. مثلا مکیدن انگشت یا فشار زبان می تواند منشا این فشارها شود. اما سوال این است چگونه این فواصل را از بین ببریم.

روش های از بین بردن فواصل بین دندان ها چگونه هستند؟

روشهای مختلفی برای از بین بردن فاصله بین دندانها وجود دارد. استفاده از دندان مصنوعی یا ایمپلنت و یا باندینگ دندان و روشهای ارتودنسی همه روشهای مناسبی جهت بستن این فاصله نا مناسب است.

یکی از روشهای قدیمی جهت این امر، استفاده حلقه دور دندانهایی است که می خواهیم فاصله بین آنها کاهش پیدا کند. فاصله کاسته شده در این روش کم بوده و مزاحمت چندانی برای بیمار ایجاد نمی شود. صرفا با استفاده حلقه در فوصل زمانی که بیمار خواب است و طی چند شب براحتی فاصله بین دندانی کاهش پیدا می کند. از روشهای دیگر بستن فواصل بین دندانی باندینگ دندان است.

باندینگ قادر است فواصل بیشتر دندانی را ببندد. رزین در این روش استفاده می شود. این رزین در اثر تابش نور سخت می شود. ماده مورد استفاده در باندبنگ دندان بصورت کامپوزیتی است و تطابق بالایی با دندانهای فرد را بازی می کند. روکش دندان نیز روشی مناسب جهت پر کردن و از بردن کجی ها و نواقص دندانی است که در نهایت منجر به ایجاد دندانهای ردیف برای فرد می شود. روکش هم دارای جنس های مختلفی بوده که از لحاظ زیبایی و جنس و کیفیت متفاوت هستند.

ایمپلنت کردن روشی مناسب برای از بین بردن فواصل بین دندانی است.

در صورتیکه فواصل بین دندانی زیاد باشد یکی از روشهای مرسوم ایمپلنت است. ایمپلنت بخوبی همانند دندان طبیعی فواصل را پر کرده و دارای کیفیت بالایی است. کاشت دندان دارای کیفیت مناسب بوده و قابلیت تناسب یافتن با بدن فرد را دارد. در صورتیکه فواصل بیش از حد نیز باشد. استفاده از دندانهای مصنوعی توصیه می شود.

استفاده از ارتودنسی یا کامپوزیت دندان برای ردیف کردن دندان ها، بسته به نظر دندانپزشک دارد. با انتخاب یک متخصص زیبایی با تجربه با درصد موفقیت بالا اقدام به ترمیم های دندانپزشکی و زیبایی برای خود نمایید. دکتر سعید کریمی متخصص دندانپزشکی زیبایی از آخرین روش های روز دنیا برای فراهم کردن دندان های زیبا برای شما استفاده می نماید.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.