پیوند استخوان در درمان ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
04 اردیبهشت 1397

پیوند استخوان در درمان ایمپلنت دندان

ایمپلنت جایگزینی مناسب برای دندان از دست رفته است. ایمپلنت دندان جهت بارگزاری در فک بایستی شرایط لازم جهت این امر را داشته باشد. وجود حجم کافی استخوان در فک و همچنین وجود تراکم و استخوان کافی در موضع اتصال از شرایط لازم جهت موفقیت درمان است. کسانی که دچار تحلیل استخوان فک شده بودند در گذشته امکان پیوند ایمپلنت دندان و کاشت دندان را نداشتند. ولی امروزه با پیشرفت و گسترش علم دندانپزشکی امکان کاشت دندان در این دسته از افراد مهیا شده است.

درمان پیوند استخوان روشی مناسب جهت جبران استخوان از دست رفته می باشد. دندانپزشک جهت درمان بایستی ابتدا شرایط کلی بیمار را بررسی کند و با انجام رادیوگرافی و بدست آوردن تصاویر مناسب به حجم استخوان موجود در موضع اتصال پی ببرد. کمبود و یا نبود استخوان کافی باعث شکست درمان می شود. دندانپزشک با پیوند استخوان در موضع مورد نظر این نقیصه را از بین می برد.

منبع استخوان برای پیوند استخوان چیست؟

حال سوال این است منبع استخوان جهت پیوند استخوان چیست؟ و چگونه بدست می آید. در پاسخ باید گفت منبع استخوان پیوندی یا از خوده استخوان فرد است و یا استخوان فراوری شده از شخص دیگری و یا استخوان گاو می تواند باشد. البته با پیشرفت های صورت گرفته منبع استخوان پیوندی مواد بایومتریال و یا سنتزی نیز می تواند باشد.

در بین مواد مختلف جهت پیوند، مواد استخوان خوده فرد از همه بهتر است زیبا تطابق این استخوان با بدن خود فرد بیشتر است. نوع پیوند و میزان آن را تعداد کاشت دندان و وضعیت استخوان فک تعیین می کند.

پیوند استخوان چگونه انجام می شود؟

در پیوند استخوان دندانپزشک با کمک بی حسی موضعی، موضع مورد نظر را برش داده تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند، سپس در موضع مورد نظر استخوان پیوند داده شده و با لایه نازکی از بافت پوشانده شده و بخیه صورت می گیرد. سپس پیوند برای کاشت دندان صورت می گیرد. لازم به ذکر است درمان ایمپلنت با پیوند استخوان مدت زمان درمانی افزایش پیدا می کند. لازم به ذکر است که تعداد ایمپلنت مورد استفاده در حجم استخوان پیوندی تاثیر دارد.

یکی از درمانهای توصیه شده از طرف دندانپزشک زیبایی ، ایمپلنت است. کاشت دندان در بیماران با بیماری پوکی استخوان نیازمند پیوند استخوان است. استفاده از مواد با کیفیت و دقت لازم باعث موفقیت درمانی کاشت دندان می شود. متخصص ایمپلنت با تست های دقیق و بدست آوردن اطلاعات کافی ویژگی های بیمار اقدام به درمان می کند. رعایت توصیه های لازم از طرف دندانپزشک جهت موفقیت درمانی لازم و ضروری است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.