دندانپزشکی لیزری در تهران
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
07 خرداد 1403

دندانپزشکی لیزری در تهران

دندانپزشکی لیزری به عنوان شاخه ای از دندانپزشکی تعریف می شود که از لیزر دندان برای درمان چندین بیماری دندانی که افراد مبتلا هستند استفاده می کند. اولین باری که لیزر دندانپزشکی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت در سال 1989 بود. این روش با استفاده از لیزر برای درمان بافت دندان آغاز شد. اگر شما هم به دنبال دندانپزشکی لیزری در تهران هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست محتوای صفحه :

در عصر امروز، لیزر دندانپزشکی اغلب توسط بیماران ترجیح داده می شود زیرا در مقایسه با سایر درمان های دندانپزشکی راحت تر، موثرتر و مقرون به صرفه تر است.

دندانپزشکی لیزری چیست؟

به طور خاص، دندانپزشکی لیزر به انرژی نوری اشاره دارد که یک پرتو نازک از نور بسیار متمرکز است که در معرض یک بافت خاص قرار می گیرد تا بتوان آن را قالب گیری کرد یا از دهان خارج کرد. در سرتاسر جهان، از لیزر برای انجام درمان ‌های متعدد، از روش ‌های ساده تا روش‌های نسبتاً پیچیده دندان‌ پزشکی استفاده می‌ شود.

لیزر دندان یا دندانپزشکی به روش های قدیمی را انتخاب کنیم؟ امروزه سیستم لیزر دندان استفاده فراوانی در دندانپزشکی دارد. لیزر استفاده فراوانی به خصوص در سفید کردن دندان با لیزر و انواع جراحی های دهان و دندان دارد

دندانپزشکی با لیزر در مقایسه با سایر ابزارهای غیر لیزری به طور بالقوه گزینه درمانی راحت تر را برای تعدادی از روش های دندانی شامل بافت سخت یا نرم ارائه می دهد.

درواقع لیزر انرژی نوری را در یک پرتو بسیار باریک و متمرکز ایجاد می کند. این نور لیزر زمانی که به بافت برخورد می کند واکنشی ایجاد می کند و به آن اجازه می دهد بافت را جدا کند یا شکل دهد.

در اینجا برخی از رایج ترین درمان هایی که با لیزر دندانپزشکی انجام می شود، آورده شده است:

دندانپزشکی لیزری در تهران

لیزر دندانپزشکی قبلاً توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است تا به عنوان یک درمان دندانپزشکی معمولی استفاده شود. یکی از دلایلی که بیماران لیزر دندانپزشکی را ترجیح می دهند، عدم نیاز به ابزارهای دندانپزشکی است. این بدان معناست که بیماران دیگر مجبور نیستند صداهای بلند دستگاه ها را بشنوند یا ارتعاشات ناشی از آن را احساس کنند - که کل فرآیند درمان را برایشان سخت می کند.

با اعمال جزئی، لیزر دندانپزشکی نیازی به بیهوشی ندارد. درمان در حالی انجام می شود که بیماران راحت و آسوده باشند.

انواع مختلف لیزر

در طول درمان با لیزر، معمولا از دو نوع لیزر استفاده می شود: لیزر بافت نرم و لیزر بافت سخت. هر دوی این لیزرها دارای طول موج های متفاوتی هستند که برای برش مناسب یا نوع خاصی از بافت مناسب است. دلیل انواع مختلف لیزر این است که انواع مختلف بافت ها طول موج های مختلف نور را جذب می کنند.

لیزرهای بافت سخت

بافت های سخت معمولا برای دندان استفاده می شود. طول موج این لیزرها می تواند استخوان را قطع کند. آنها مقدار بسیار کمی از دندان ها را برای تغییر شکل دندان یا آماده کردن آنها برای سایر روش ها برمی دارند. از لیزر بیشتر برای تشخیص حفره ها، مقابله با حساسیت دندان و آماده سازی دندان برای پرکردن دندان استفاده می شوند.

لیزرهای بافت نرم

طول موج لیزرهای بافت نرم به راحتی توسط آب و هموگلوبین جذب می شود. مشخص است که از نام آنها برای برش بافت های نرم و همچنین بستن رگ های خونی بریده شده استفاده می شود. آنها بیشتر برای اصلاح افزایش طول تاج، تغییر شکل لثه ها برای اهداف آرایشی و درمان حرکات محدود زبان استفاده می شوند.

درمان "لبخند لثه ای" لیزر برای تغییر شکل بافت لثه مرتبط با "لبخند لثه ای" استفاده می شود که در آن طول لثه بیشتر دندان را می پوشاند.

افزایش طول تاج نیز یکی دیگر از کاربردهای لیزر در دندانپزشکی است. این روش هم بافت لثه و هم استخوان را برای ساختار دندان سالم ‌تر تغییر شکل می ‌دهد که به قرار دادن ترمیم روی دندان‌ ها کمک می‌ کند.

بهترین مرکز دندانپزشکی لیزری در تهران

اگر به دنبال یک مرکز دندانپزشکی لیزری در تهران هستید که هم معتبر باشد و هم از تمامی تکنیک های جدید دندانپزشکی استفاده کند، پیشنهاد ما به شما مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی در تهران است.

در این مجموعه، تمامی کارکنان مجرب و حرفه ای در زمینه دندانپزشکی هستند و با استفاده از جدیدترین متدهای دندانپزشکی از جمله لیزر، دندان های شما را در کمترین زمان و بدون درد و خونریزی درمان می کنند.

در طول لیزر درمانی چه انتظاراتی باید داشت؟

اولین قدم این است که یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود رزرو کنید. هنگامی که دندانپزشک مشکلی را که شما از آن رنج می برید شناسایی کرد و درمان لیزر را توصیه کرد، در ادامه برخی از مواردی که معمولا در طول عمل اتفاق می افتد آورده شده است:

  • درست مانند روش پر کردن دندان، لیزر درمانی نیز بسیار ساده است.
  • هیچ سوراخی در دندان وجود نخواهد داشت زیرا لیزر تمام کارها را انجام می دهد.
  • لیزر هیچ گونه درد یا ناراحتی برای بیمار ایجاد نمی کند.
  • ممکن است در طول عمل خونریزی داشته باشید که بلافاصله توسط دندانپزشک برداشته می شود.
  • دهان شما توسط دندانپزشک برای درمان مشکلات دندانی باز می شود.

بعد از لیزر درمانی چه انتظاری باید داشت؟

پس از انجام لیزر درمانی، در اینجا مواردی وجود دارد که به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که اتفاق بیفتد:

  • برخلاف خونریزی شدیدی که پس از دندانپزشکی سنتی اتفاق می‌ افتد، لیزر درمانی منجر به خونریزی بسیار کمتری می‌ شود. محل درمان نه خونریزی مداوم خواهد داشت و نه زخم باز خواهید داشت.
  • در مقایسه با سایر درمان های دندانپزشکی، احتمال ابتلا به عفونت با لیزر نسبتا کمتر است.
  • اگر درمان به خوبی پیش رفت، احتمال اینکه شما درد یا تورم داشته باشید حداقل تا صفر است.
  • اگر تورم یا درد شدید در دهان دارید و در عرض یک روز از بین نمی رود، دیگر منتظر نمانید و فورا با دندانپزشک خود ملاقات کنید.
دندانپزشکی لیزری در تهران

مزایای استفاده از لیزر دندانپزشکی نسبت به روش های دیگر

  • به طور بالقوه نیاز به بخیه با لیزر بافت نرم کاهش می یابد.
  • خونریزی در بافت های نرم درمان شده به حداقل می رسد، زیرا لیزر لخته شدن خون را تقویت می کند.
  • در برخی از روش ها، بیهوشی در هنگام درمان، غیر ضروری است.
  • احتمال عفونت های باکتریایی کمتر است زیرا لیزر ناحیه را استریل می کند.
  • زخم ‌ها می ‌توانند سریع‌ تر بهبود یابند، و امکان بازسازی بافت وجود دارد.
  • این روش ها ممکن است آسیب کمتری به بافت های اطراف وارد کند.
  • لیزرهای بافت نرم از طریق آب و هموگلوبین قابل جذب هستند. هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول های قرمز یافت می شود.
  • این لیزرها برای درمان پریودنتیت از جمله کشتن باکتری ها و فعال کردن رشد مجدد بافت استفاده می شود.
  • لیزرهای بافت نرم انتهای عصب و رگ های خونی را در حالی که به بافت نفوذ می کنند، مهر و موم می کنند. به همین دلیل، بسیاری پس از لیزر درمانی تقریباً هیچ دردی را تجربه نمی کنند. لیزر همچنین باعث بهبود سریعتر بافت می شود.

معایب لیزر دندانپزشکی

  • لیزر را نمی توان روی دندان هایی که از قبل دارای انواع خاصی از پرکردگی هستند، مانند آمالگام فلزی استفاده کرد.
  • لیزرهای سخت گاهی اوقات می توانند به پالپ دندان آسیب برسانند.
  • برخی از روش های لیزر هنوز نیاز به بیهوشی دارند.
  • گاهی اوقات برای تکمیل پر کردن، از جمله شکل دادن، صیقل دادن پر کردن، به ابزارهای خاص دندانپزشکی نیاز است.
  • بسته به بافت اطراف یا اجزای مرتبط با دندان یا لثه، برخی از روش ‌ها را نمی ‌توان با لیزر انجام داد.
  • خطر آسیب لثه وجود دارد.

نتیجه گیری:

در این مقاله به بررسی کاربردهای لیزر در دندانپزشکی و معرفی بهترین دندانپزشکی لیزری در تهران پرداختیم. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، وقت ملاقات خود را رزرو کنید تا در اولین فرصت برای درمان اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.