مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
07 آذر 1402

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال برای رسیدن به موفقیت درمانی بسیار مهم است، ایمپلنت دیجیتال روشی نوین برای کاشت دندان است که می تواند با اثر بخشی بالا و دقت مناسب، دندان های مصنوعی مناسبی را برای افراد فراهم آورد.

فهرست محتوای صفحه :

مجموعه نکاتی که برای مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال لازم است را در ادامه بیان خواهیم نمود، دقت نمایید که این روش درمانی می تواند دردها و خونریزی های احتمالی را به حداقل ممکن رسانده و رضایت بیمار و دندانپزشک را در پی دارد. تنها دندانپزشکی های معتبر در زمینه کاشت دندان اقدام به کاشت دیجیتال ایمپلنت می نمایند. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، کاشت ایمپلنت دیجیتال صورت می گیرد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جهت مطالعه این مقاله کلیک کنید
در روش ایمپلنت دیجیتال ابتدا اسکن سه بعدی داخل دهانی از بیمار گرفته می شود. تعیین محل دقیق کاشت دندان و بدست آوردن اطلاعات کافی از موضع کاشت نظیر میزان حجم استخوان در موضع کاشت بسیار لازم و ضروری است.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال چگونه باشد؟

مجموعه مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال به سبب آن است تا اطمینان حاصل شود که از دندان ها و لثه های شما به خوبی مراقبت می شود تا بتوانید کاشت موفق را تجربه نمایید و لبخند خود را برای سال های طولانی حفظ کنید. اما بهتر است بدانید ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت های دندانی یکی از مهم ترین ابزارهایی هستند که می توانید برای حفظ لثه ها و دندان های خود به استفاده کنید، اگر دندان‌هایتان از دست رفته است یا نیاز به کشیدن یک دندان دارید، ایمپلنت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا دندان های مناسبی داشته باشید و هم ظاهر و هم احساس بهتری داشته باشید. در ایمپلنت دندان های مصنوعی با ریشه هایی با روکش تاج ایجاد می شوند و اگر به درستی از آنها نگهداری کنید می توانند تا پایان عمر از آن ها استفاده نمایید.

در روش های کاشت دندان به روش های قدیمی، نیاز به جراحی های وسیع دندانی و بخیه زدن موضع کاشت دندان بود، اما در روش های نوین نیاز به جراحی و عوارض احتمالی آن ها به شکل موثری کاهش پیدا کرده است. در ایمپلنت دیجیتال با استفاده از تجهیزات دیجیتال، تصویر برداری و اسکن دهان و دندان صورت گرفته تا محل دقیق کاشت دندان و اطلاعات کامل دیگری نظیر حجم استخوان فک و ... بدست آید. در واقع در کاشت دیجیتال، با تجهیزات دیجیتال کاشت هدفمند دندان با کمترین عوارض صورت می گیرد.

در کاشت دندان به روش دیجیتال، موضع دقیق با تجهیزات پانچ و سوراخ شده و نیاز به تخریب سایر بافت های کناری وجود ندارد. برای کاشت دیجیتال دندان باید بیمار نیز شایط کلی را داشته باشد که این بسته به نظر دندانپزشک و بررسی های کلینیکی دارد.

برای ماندگاری و طول عمر بالاتر ایمپلنت کاشت شده به این روش باید شرایط و دستور های دندانپزشک رعایت گردد. برخی از نکات مهمی که بیمار باید رعایت کند در ادامه آورده شده است.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال در ساعات اولیه

اضافه شدن ایمپلنت به سیستم دهان و دندان افراد، نیازمند گذر زمان برای هماهنگ شدن دارد. در ساعات اولیه بعد از کاشت دندان، بیمار باید نکاتی را رعایت نماید که این موارد به شرح زیر می باشند:

  • برای از بین بردن خون آبه احتمالی از محل کاشت دندان، با استفاده از گاز استریل می توانید این مشکل را رفع نمایید، البته به مرور زمان این مشکل رفع می گردد.
  • غذاها و نوشیدنی های خیلی سرد یا گرم خصوصا در محل کاشت دندان استفاده نگردد.
  • از آوردن فشار به ایمپلنت کاشته شده اجتناب گردد.
  • از مصرف سیگار و مشروبات الکلی اجتناب گردد.
  • از همه مهم تر، دستورات و داروهای مصرفی دندانپزشک به صورت منظم استفاده گردد.

در کاشت موفق دندان و با استفاده از روش های نوین در این زمینه، بسیاری از عوارض احتمالی به حداقل ممکن می رسند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال

برای مراقبت از ایمپلنت دیجیتال مسواک بزنید

اگر دندانی را به روش ایمپلنت برای شما کاشت کردند، باید همانند دندان های طبیعی بهداشت دهان و دندان را بر روی آن ها انجام دهید. با دقت و با استفاده از یک مسواک نرم مسواک بزنید، تجمع باکتری ها و غذاها در اطراف ایمپلنت کاشته شده می تواند منجر به بیماری های پریدنتال و گاها کاهش عمر ایمپلنت دندان شود. دقت نمایید مسواک هایی استفاده کنید که تارهای ملایم و نرمی داشته باشند تا آسیبی به ایمپلنت شما وارد نشود. مسواک ها با موهای سفت و هر وسیله ساخته شده با فلز و همچنین محصولات تمیز کننده که حاوی مواد خشن و ساینده هستند می توانند باعث تخریب ایمپلنت گردند. همچنین حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید.

ایمپلنت ها همانند دندان های طبیعی نیازمند مسواک زدن و رعایت بهداشت هستند که این امر بر روی طول عمر ایمپلنت کمک شایانی می نمایند.

برای مراقبت از ایمپلنت دیجیتال نخ دندان استفاده کنید

کسانی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید نخ دندان کشیدن همچنان باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. استفاده از نخ دندان برای از بین بردن پلاک و مواد غذایی گیر کرده بین دندان ها کمک می کند، این امر موجب می گردد بتوانید از ایمپلنت های دندانی خود بهترین استفاده را ببرید. توصیه ما به شما آن است که یک بار در روز نخ دندان بکشید، اما اگر ذرات غذا بین دندان‌ها و زیر خط لثه‌تان انباشته شده است، می‌توانید این کار را چند بار انجام دهید. دقت داشته باشید که نخ دندان کشیدن باعث آسیب رسیدن به لثه ها نشود و این کار با دقت انجام دهید.

تجمع مواد غذایی و باکتری ها در بین دندان ها می تواند باعث عفونت ها، بوی بد دهان و ... گردد که نخ دندان آن ها را از بین می برد.

برای مراقبت از ایمپلنت دندان، از دهان‌شویه‌های مخصوص ایمپلنت استفاده کنید

استفاده از دهان شویه های آنتی بیوتیکی و نمکی برای ضد عفونی کردن محل کاشت دندان، یکی از توصیه های مهمی است که به کسانی که کاشت دندان نموده اند، می شود. در طی روز در زمان های مشخص باید فرد از این دهان شویه ها استفاده نماید. استفاده از دهانشویه می تواند احتمال عفونت های دهانی را به شکل مناسبی کاهش دهد.

برای استفاده از دهانشویه پس از کاشت دندان، با دندانپزشک خود مشورت نمایید، دندانپزشک بهترین نوع مورد نیاز برای شما را پیشنهاد می دهد.

برای مراقبت از ایمپلنت از مصرف سیگار بکاهید

سیگار علاوه بر مضرراتی که برای سلامت بدن دارد یکی از بدترین چیزها برای سلامت دهان و دندان و به طور کلی سلامت شماست. این می تواند به ایمپلنت های دندانی و ریه های شما آسیب برساند، بنابراین بهتر است به طور کلی از سیگار کشیدن خودداری کنید. اگر هنوز سیگار می کشید، اکنون زمان خوبی برای ترک آن است.

علاوه بر مضررات سیگار و تاثیر منفی آن بر ایمپلنت، سیگار باعث تغییر رنگ دندان ها و زرد شدن آن ها می شود که بر زیبایی شما تاثیر منفی دارد.

از مصرف غذاهای سفت و چسبناک اجتناب نمایید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ایمپلنت نموده اید، خصوصا در طول شش ماه اول پس از کاشت ایمپلنت دندان، توصیه می‌شود که از خوردن هر گونه غذای سفت و چسبنده خودداری نمایید، این غذاها می توانند به آنها آسیب برسانند و مانع از بهبودی شما شوند. در طول این مدت زمان، هنوز اتصال قوی بین استخوان فک و ایمپلنت برقرار نشده است، بنابراین فشار بیش از حد باعث تضعیف کاشت دندان می شود، توصیه می گردد در این دوره زمانی، از غذاهای نرم‌تر و سالم‌تری استفاده کنید تا از ایجاد فشار بیش از حد به ایمپلنت جلوگیری گردد. چیزهایی که در این مدت باید تا حد امکان از رژیم غذایی خود محدود کنید عبارتند از سیب، آدامس، کارامل، آب نبات سفت، یخ و نان سفت و ...

هیچگاه شما بناید با ایمپلنت کاشته شده، آجیل بشکنید یا یخ بجوید، این قبیل مواد غذایی باعث فشار بیش از حد به ایمپانت شده و می تواند پایه ایمپلنت را شل نمایند.

برای مراقبت از دندان ها در دوره های زمانی مشخص به دندانپزشک مراجعه نمایید

در نهایت، برای اطمینان از اینکه به درستی از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت می کنید، باید در دوره های زمانی مشخص ملاقات های منظم دندانپزشکی خود را با دندانپزشک داشته باشید تا برای حفظ سلامت ایمپلنت، مطمئن شد. این امر باعث می شود تا ایمپلنت های شما به درستی بهبود می یابند و دندان ها و لثه های شما در وضعیت خوبی هستند.

با بهره گیری از خدمات دندانپزشکی معتبر در زمینه کاشت دندان دیجیتال می توانید با اطمینان خاطر با درصد موفقیت بالا، شرایط بی دندانی را از بین برده و از لبخند زدن با چنین دندان هایی لذت ببرید. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به شکل ویژه کاشت دندان دیجیتال انجام می شود و این مرکز یکی از معتبرترین مراکز در زمینه کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران می باشد.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.