17 دی 1398

آیا ایمپلنت عفونت میکند؟

آیا ایمپلنت عفونت میکند؟ در جواب بایستی گفت بله، عفونت ایمپلنت دندان کاشته احتمال دارد. اما علته بروز عفونت ایمپلنت دندان چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد را در این نوشتار شرح خواهیم داد. البته بایستی گفت درمان صحیح و رعایت نکات تجویزی توسط بیمار احتمال بروز عفونت را به صفر می رساند.

آیا ایمپلنت دندان عفونت میکند؟

بله علل مختلفی می توانید باعث بروز چنین مشکلاتی شود. یکی از این عوامل بکار رفتن ایمپلنت نامرغوب توسط متخصص ایمپلنت است. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بایستی از متخصص کاشت دندان بخواهید از بهترین مارک ایمپلنت برای شما بهره گیرد. برندهای موجود در بازار دارای کیفیت متفاوتی هستند، دندانپزشک بایستی برند و مارک مناسب و با کیفیت را برای بیماران استفاده کنند.

از دیگر علل بروز عفونت برای ایمپلنت دندان می توان به باکتری های اطراف ایمپلنت کاشته شده و عدم رعایت بهداشت توسط بیمار اشاره کرد. بایستی در این موارد حتما بیمار بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

در بیمارانی که نیاز به درمان های تکمیلی هستند نظیر بیماران با بیماری پوکی استخوان افزایش مدت زمان طول درمان نیاز به مراقبت بیشتر را در این بیماران افزایش می دهد. همچنین برای بیماران سیگاری توصیه می شود در طول درمان از مصرف سیگار بکاهند تا احتمال عفونت ایمپلنت دندان کاهش یابد.

دقت شود که عفونت های ایمپلنت اگر درمان نشود می تواند باعث بروز خونریزی ها و درد و گاهی پس زدن و عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندان شود.

آیا ایمپلنت عفونت میکند؟

آیا ایمپلنت عفونت کرده علایمی دارد؟

از علایمی که می توان به وجود عفونت در ایمپلنت کاشته شده پی برد، می تواند درد و گاها خونریزی را اشاره نمود. درد در اطراف ایمپلنت دندان کاشته شده یکی از علایم عفونت است. همچنین التهاب در اطراف لثه از دیگر علایم عفونت دندان است.

بوی بد دهان نیز می تواند از علایم وجود عفونت در دندان ایمپلنت شده باشد. در صورتی که عفونت بیش از حد باشد می تواند باعث بروز تب در بیمار شود.

آیا برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت روشی است؟

قطعا بکارگیری صحیح کاشت دندان و همچنین رعایت نکات تجویزی دندانپزشک توسط بیمار می تواند به شکل محسوسی عفونت های دندانی را جلوگیری نماید. اما با پیشرفت روش های کاشت ایمپلنت دندان احتمال بروز عفونت نیز کاشته شده است. از این رو می توان با روش های نوین در زمینه کاشت ایمپلنت دندان میزان تخریب بافت های مجاور را به حداقل رسانده و بدین ترتیب احتمال خونریزی و عفونت را به حداقل ممکن رساند.

روش های نوین در زمینه کاشت ایمپلنت دندان

از روش های نوین در کاشت ایمپلنت دندان می توان به کاشت پانچی که روشی بدون درد و خونریزی است اشاره نمود. روش کاشت ایمپلنت دیجیتال و بهره گیری از تجهیزات دیجیتال می تواند در بالا بردن درصد موفقیت کاشت دندان بسیار موثر باشد. با بهره گیری از این روش ها میزان تخریب بافت های مجاور به شکل مناسبی کاهش یافته و درد و خونریزی و به تبع آن احتمال عفونت کاهش می یابد. از این رو در جواب این که آیا ایمپلنت عفونت میکند؟ بایستی بگوییم با استفاده از روش های نوین احتمال عفونت دندان به صفر می رسد.

با انتخاب یک مرکز معتبر در زمینه کاشت دندان می توانید با درصد موفقیت بالا اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمایید. از این رو می توانید کلینیک دندانپزشکی دکتر سعید کریمی را انتخاب کنید. در این مرکز دندانپزشکی از روش های نوین برای کاشت دندان نظیر کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران استفاده می شود. همچنین بهترین مارک های ایمپلنت دندان برای بیماران استفاده می شود.