درمان دندان درد بعد از ایمپلنت
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 مهر 1398

درمان دندان درد بعد از ایمپلنت

درمان دندان درد بعد از ایمپلنت نیازمند به رعایت نکاتی و رعایت دستورات تجویزی دندانپزشک دارد. البته درد و خونریزی های موضعی در زمان بعد از کاشت جای نگرانی ندارد و به مرور زمان برطرف می شود. در زمانی که مدت زمان درد پس از کاشت زیاد باشد، بایستی به متخصص ایمپلنت مراجعه نمود و دستورات مربوط را از دندانپزشک دریافت کرد.

فهرست محتوای صفحه :

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
درمان دندان درد بعد از ایمپلنت

علت دندان درد بعد از ایمپلنت چیست؟

بعد از کاشت دندان ممکن است از موضع کاشت دندان، اندک خونریزی ها و درد باشد که طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ولی در مواردی که درد دندان طولانی می شود، علت درد می تواند عفونت ایمپلنت و یا کاشت غیر دقیق ایمپلنت و پس زدن ایمپلنت باشد. در چنین مواردی با شناخت علت درد می توان درمان را انجام داد. در مراحل اولیه کاشت ایمپلنت دندان می توان با کمپرس آب یخ و مصرف مسکن درد و خونریزی را از بین برد. ولی در مواردی که ایمپلنت دچار عفونت شده باشد و یا مشکلات این چنینی به وجود می آید، بایستی بیمار به دندانپزشک مراجعه نموده و با مصرف داروها و یا اصلاح کاشت اقدام به درمان نماید. در هنگام درد بیمار نبایستی دچار نگرانی شده و بداند که این درد و خونریزی ها قابل درمان بوده و جای استرسی نیست.

توصیه های لازم به بیماران برای کاهش درد ایمپلنت

  • پس از کاشت ایمپلنت دندان در مدت زمان چند روز بهتر است از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • از کیسه یخ ببر روی گونه و لب ها برای کاهش درد و التهاب استفاده نمایید.
  • برای کاهش درد می توانید از مسکن های مرسوم نظیر استامینوفن، ایبوپروفن و ... استفاده نمایید.
  • دهان خود را با آب گرم و نمک بشویید.
  • در مواردی که درد طولانی شده و چند روزی ادامه دار است، حتما به متخصص ایمپلنت خود مراجعه نمایید.

استفاده از روش های جدید در زمینه کاشت دندان می تواند به شکل قابل ملاحظه ای درد و خونریزی را کاهش دهد. از این روش های مدرن می توان به کاشت ایمپلنت بدون جراحی اشاره نمود. در کاشت دندان به روش بدون جراحی که به ایمپلنت پانچی موسوم است، به وسیله پانچ و سوراخ کردن لثه ایمپلنت درون استخوان فک قرار می گیرد، بدین ترتیب میزان تخریب بافت لثه به حداقل میزان خود رسیده و در نتیجه میزان خونریزی ها و دردهای بعدی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

در روش کاشت دندان به روش های معمول نیز بکار بردن فناوری های نوین می تواند به شکل قابل توجهی میزان خونریزی و درد را کاهش دهد. از فناوری های نوین در این حوزه به لیزر دندان اشاره نمود. با فناوری لیزر می توان بافت را با حداقل تخریب کنار زد و عملیات کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد. به سبب کاهش خونریزی و دردهای بعدی در روش کاشت ایمپلنت لیزری، این نوع درمان به یکی از مطلوب ترین روش های کاشت تبدیل شده و رضایت بیمار را به همراه دارد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.