روش صحیح مسواک زدن توسط دندانپزشک زیبایی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
12 فروردین 1397

روش صحیح مسواک زدن توسط دندانپزشک زیبایی

مسواک زدن جهت زیبایی و سفیدی دندان توسط دندانپزشک زیبایی توصیه فراوان می شود. دندانپزشک نحوه صحیح مسواک زدن را به بیمار آموزش می دهد. برخی با رجوع نزد دندانپزشک نوع مسواک مناسب را نیز جویا می شوند که دندانپزشک مسواکی را پیشنهاد می کند که در عین تمیز کردن مناسب دندانها باعث آسیب زدن به لثه ها نشود.

مسواک زدن

پس از مصرف مواد غذايي به ویژه مواد قندی توصیه می شود که دندان ها بایستی مسواک زده شود. بسیار تاکید شده است در روز حداقل دو بار و قبل از خواب مسواک استفاده شود زیرا که بزاق و حرکات زبان محیط را برای پوسیدگی دندان مستعد می کنند و زمان دوم برای مسواک زدن بعد از صبحانه پیشنهاد می شود

روش صحیح مسواک زدن

  • قبل از مسواک زدن بهتر است یک بار دهان با آب شسته شود.
  • آماده کردن مسواک و خمیر رندان: ابتدا مسواک را خیس کنید و کمی خمیر دندان بر روی آن قرار دهید.
  • دندانهاي بالا و پايين را به طور جداگانه مسواک بزنید مسواک كردن از قسمت عقب يك سمت دهان شروع مي شود و به ترتيب كليه سطوح خارجي، داخلي و جونده كليه دندانها مسواك زده مي شود.
  • هنگام مسواك كردن بايد مسواك با زاويه 45 درجه نسبت به محور طولي دندان در محل اتصال لثه و دندان قرار گيرد.
مسواک زدن
  • بعد از قرار دادن مسواك روي دندان و لثه، ابتدا حركت سريع و كوتاه در محل بايد صورت بگيرد و سپس با حركت مچ دست، موهاي مسواك روي سطح دندان از سمت لثه به طرف سطوح جونده چرخانده شود اين حركت حدود20 بار براي هر دندان بايد انجام گيرد.
  • براي سطوح داخلي دندانهاي جلو، مسواك را بايد به صورت عمود بر روي سطح داخلي دندانها قرار داد و با حركات بالا و پايين اين سطوح را تميز كرد.
مسواک زدن
  • توصیه می شود سطح زبان را نیز هر چند روز یک بار با مسواک تمیز کنید و این کار را از عقب زبان به سمت جلو انجام دهید تا سطح زبان را تمیز نمایید.با این عمل باعث خواهید شد هم بوی بد دهان از بین برود و هم از پوسیدگی دندانها جلوگیری شود.
مسواک زدن

حداقل زمان برای مسواک زدن 3 دقیقه می باشد. دندانهای ترمیم شده یا ایمپلنت دندان صورت گرفته نیز نیاز به مسواک زدن دارد که دندانپزشک زیبایی نحوه صحیح مسواک زدن را به بیمار آموزش می دهد.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.