عوارض ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
10 اردیبهشت 1397

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان و نحوه ی درمان ایمپلنت سوالی است که بسیاری از بیماران دارند. در این مقاله سعی در پاسخ به این سوال است.

روند درمانی کاشت دندان روندی چندین مرحله ای بوده و زمانبر است و در طی مراحل مختلف مقتضیات خاص خود را خواهد داشت. ابتدا بایستی در روند درمانی اتصال پایه تیتانیومی با استخوان فک برقرار شود.

عوارض ایمپلنت دندان شامل موارد زیر است:

جهت درمان ایمپلنت موفق ایجاد اتصال قوی بین پایه و استخوان فک لازم است. با ایجاد ایمپلنت در فرد جویدن و تکلم همانند دندان طبیعی فراهم شده و بهبود زندگی فردی و اجتماعی فرد از نتایج اولیه درمان ایمپلنت است.

ایمپلنت دندان

یکی ناراحتی های رایج در درمان ایمپلنت عفونت های دندانی است. عفونت ایجاد شده می تواند علل متنوعی داشته باشد. یکی از دلایل ایجاد عفونت، عدم رعایت بهداشت توسط خود فرد است. مصرف دخانیات هم در این امر میسر است بهتر است افراد سیگاری از مصرف دخانیات در طی یک دوره معین پس از جراحی اجتناب کنند. عفونت های ایجاد شده برای ایمپلنت قابل درمان بوده و با تجویز آنتی بیوتیک این امر قابل حل شدن و درمان است.

یکی دیگر از عوارض ایمپلنت دندان عدم جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک در بیماران خاص است. اگر در بیماران خاص نظیر کسانیکه با بیماری پوکی استخوان درگیر هستند، درمان های مکمل صورت نگیرد، درمان با موفقیت انجام نمی شود.

یکی دیگر از عوارض ایمپلنت درد های موضعی پس از جراحی است که طبیعی بوده و با مصرف مسکن تسکین یافته و جای هیچ نگرانی نیست. تورم و خونریزی نیز شایع است. این موارد همگی قابل رفع هستند و بمرور زمان برطرف می شوند. جهت رفع تورم ناحیه می توان با کمپرس یخ مشکل را برطرف کرد.

ایمپلنت دندان در چه اشخاصی باید با دقت بیشتر انجام شود؟

  • اشخاص دیابتی
  • ایمپلنت افراد با بیماری های قلبی عروقی
  • افرا با بیماری پوکی استخوان
  • ...

یکی از عوارضی که بیماران از آن گله دارند لق شدن ایمپلنت است. لق شدن ایمپلنت دندان که می تواند ناشی از جوش ضعیف ایمپلنت باشد. همچنین جدا شدن روکش پس از مدتی نیز می تواند رخ دهد. استفاده چسب ضعیف جهت اتصال روکش می تواند باعث این امر شود. لق شدن دندان مجاور نیز ممکن است رخ دهد که پس از مدتی این امر برطرف می شود.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.