دوره درمان ایمپلنت دندان چه مدت است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
19 تیر 1397

دوره درمان ایمپلنت دندان چه مدت است؟

طول مدت درمان ایمپلنت چقدر است؟ بنا به شرایط بیمار طول مدت درمان ایمپلنت متفاوت است بطور معمول 6 هفته تا 6 ماه زمان جهت درمان ایمپلنت دندان لازم است ولی در مواردی که میزان استخوان مورد نیاز کافی نباشد دوره درمانی بیشتر است.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت دندان

طول مدت درمان ایمپلنت تحت تاثیر چه عواملی است؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در این مورد، حجم استخوان موجود در فک بیمار است. در مواقعی که تحلیل استخوان فک صورت گرفته نیاز به پیوند استخوان وجود دارد که در این موارد معمولا دوره درمان طولانی تر است.

طول مدت درمان ایمپلنت بسته به روش کاشت متفاوت است

البته بسته به نوع روش مورد استفاده در درمان ایمپلنت دندان طول دوره درمانی متفاوت است. بطوریکه در روش ایمپلنت دندان تک مرحله ای معمولا پس از 2-3 ماه روکش روی ایمپلنت قرار میگیرد یا در روش کاشت فوری فورا پس از کاشت ایمپلنت روکش هم قرار داده میشود

طول مدت جراحی ایمپلنت چگونه است؟

طول مدت جراحی ایمپلنت بسیار کوتاه است و زمانی کمتر از نیم ساعت را طی می کند، این در حالی است که با روش های نوینی نظیر ایمپلنت بدون درد و خونریزی میزان زمان لازم برای جراحی بسیار کاهش پیدا کرده است. در روش های نوین تعداد مراجعات برای درمان های تکمیلی نیز به شکل قابل ملاحضه ای کاهش پیدا کرده است.

مراحل مختلف کاشت در طول مدت درمان تاثیر دارد

فرایند کاشت دندان را می توان شامل مراحل زیر نام برد:

  • بررسی های قبل از کاشت
  • کاشت پایه ایمپلنت
  • قرار دادن روکش دندان

بایستی توجه داشته باشید که هر یک از مراحل فوق شرایط خاص خود را دارد. بایستی محل دقیق کاشت دندان مشخص شود بررسی حجم استخوان موجود در آن صورت گیرد. سپس بنا به شرایط بیمار روش مناشب انتخاب شود. سپس پایه ایمپلنت که به فیکسچر موسوم است جایگذاری شود. پس از آن بایستی زمان لازم برای ایجاد اتصال قوی بین پایه و استخوان فک برقرار شود. پس از آن روکش مناشب ساخته شده و برای تاج ایمپلنت بکار می رود.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی می توانید به بهترین نحو ممکن اقدام به کاشت دندان نمایید. در این دندانپزشکی از تکنولوژی های دیجیتال برای کاشت دندان استفاده می شود.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.