دیابت مانعی برای ایمپلنت دندان نیست
2 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
05 دی 1402

دیابت مانعی برای ایمپلنت دندان نیست

در مطب دندان پزشکی دکتر سعید کریمی، برای مراجعه کنندگانی که بیماری دیابت کنترل نشده دارند، در مورد طرح درمان ایمپلنت نگرانی وجود ندارد، زیر سیستم ایمپلنتی که دکتر سعید کریمی استفاده می کنند straumann slactive با این بیماری سازگار بوده و مشکلی در روند استخوان سازی برای ایمپلنت ایجاد نمی کند.

ایمپلنت برای بیماران دیابتی امکان پذیر بوده و از این رو مشکلی پیش نمی آید، ولی برای موفقیت بایستی نکاتی رعایت شود. طبق پژوهشی که اخیرا منتشر شده است، ایمپلنت بیماران دیابتی بی خطر است و مشکلی ایجاد نمی کند. این پژوهش بیمارانی را که دیابت کنترل نشده داشته و ایمپلنت گذاشته بودند، مدتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. هیچ یک از ایمپلنت ها پس از یکسال با شکست مواجه نشد و هیچ ارتباطی بین افزایش قند خون و عوارض ایمپلنت دندان دیده نشد.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

ایمپلنت بیماران دیابتی چگونه است؟

در بیماران دیابتی که قند آن ها کنترل می شود، معمولا ایمپلنت مشکلی نداشته و درصد موفقیت کاشت دندان بالا است. اما در بیمارانی که دیابت آن ها کنترل نشده است، درصد موفقیت کاشت دندان کمتر بوده و دندانپزشک بایستی موارد ضروری را در نظر بگیرد. در بیماران دیابتی معمولا زخم های دهانی در زمان طولانی تری بهبود می یابد و این امر بر روند درمان تاثیر دارد زیرا امکان عفونت ها و شکست درمان بالاتر می رود. با این وجود استفاده از روش های نوین در زمینه کاشت دندان بسیاری از این موارد و نگرانی ها را کاهش داده است. قابلیت استفاده از ایمپلنت در بیماران دیابتی خبر بسیار خوبی است چرا که به این بیماران امکان می دهد رژیم غذایی سالمتری داشته باشند که این امر به نوبه خود برای بهبود وضعیت دیابت آنها نیز بهتر است.

ایمپلنت دندان

درصد موفقیت ایمپلنت برای افراد دیابتی چگونه است؟

در صورتی که بیماری دیابت برای افراد کنترل شده باشد، جای نگرانی نبوده و درصد موفقیت کاشت دندان در این افراد همانند افراد سالم بالا است. ولی در افرادی که دیابت آن ها کنترل نشده میزان درصد موفقیت کمتر است. مشکل اصلی در بیماران دیابتی آن است که زخم ها دیر تر برطرف شده و این امر احتمال عفونت را افزایش می دهد. ولی اگر کاشت ایمپلنت توسط جراح با تجربه و متخصص و با روش های نوین کاشت دندان انجام شود، این موارد به حداقل ممکن رسیده و مشکلی پیش نمی آید. البته نوع دیابت 1 یا 2 و کنترل قند خون در درمان تاثیر فراوان دارد.

بعد از ایمپلنت برای بیماران دیابتی چه مراقبت هایی لازم است؟

این بیماران بایستی دستوالعمل های تجویزی توسط دندانپزشک را به خوبی رعایت نمایند. مصرف آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن عفونت های احتمالی بسیار مهم است. بیماران بایستی بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کرده تا درصد موفقیت کاشت دندان برای این افراد افزایش یابد.

نظرات کاربران

نوید 19 آذر 1402

سلام دکتر، من از بیماری دیابت رنج می برم، میخاستم بدونم میشه از لیزر برای کاشت دندان در مورد من استفاده کرد؟

مدیر 19 آذر 1402

سلام. بهره گیری از لیزر برای بیماران با مشکل دیابت، گزینه بسیار مناسبی است. زیرا جراحات کمتری در این روش درمانی رخ داده و احتمال عفونت کاهش می یابد. لازم به ذکر است که بدانید تنها دندانپزشکی های معتبر در تهران از لیزر استفاده می کنند. در دندانپزشکی ما نیز از لیزر برای بیماران خاص استفاده می گردد.

علیرضا 7 دی 1402

سلام ایا ایمپلنت برای افراد دیابتی باعث عفونت میشه؟

مدیر 7 دی 1402

خیر، کاشت دندان زیر نظر دندانپزشک با تجربه و با روش های اصولی در بیماران دیابتی کاملا دقیق صورت گرفته و چنین مشکلاتی رخ نمی دهد. اما اگر موارد لازم در این بیماران رعایت نگردد عدم جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک و عفونت امکان پذیر است.

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.