مراحل کاشت ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
11 مهر 1397

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟ برای بدست آوردن اطلاعات درباره مراحل گذاشتن ایمپلنت دندان ادامه مطلب را مطالعه کنید. ایمپلنت دندان به سبب تیتانیومی بودن آلیاژی مناسب جهت تعبیه به جای دندانهای از دست رفته بیمار می باشد. تیتانیوم در ایمپلنت دندان دچار خوردگی نمی شود و مقاومت بالایی دارد.

تعداد مراحل ایمپلنت دندان بسته به روش انتخابی برای کاشت دندان دارد!

مراحل گذاشتن ایمپلنت دندان چگونه است؟

در حالت کلی فرایند در دو مرحله انجام می شود، جهت کاشت دندان ابتدا فیکسچر جایگذاری شده، سپس اباتمنت و روکش دندان روی آن قرار می گیرد. روش کاشت دندان برای جایگزینی یک دندان یا چند دندان متفاوت است. در درمان با بی دندانی کامل روشهایی نظیر All on 4 و... استفاده می شود. بیماران با بیماری زمینه ای بایستی در مراحل درمان به بیماری آن ها توجه شود که این مورد در مراحل ایمپلنت تاثیر دارد. ایمپلنت داخل دهان بیمار تحرک نداشته و جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته است.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

مراحل ایمپلنت دندان در روش های مختلف چگونه است؟

بسته به روش انتخابی برای کاشت دندان می توان مراحل کاشت ایمپلنت را به صورت های زیر دسته بندی کرد:

  • قرار دادن فوری ایمپلنت پس از استخراج.
  • تأخیر در قرار دادن ایمپلنت پس از استخراج (دو هفته تا سه ماه پس از استخراج).
  • کاشت دیررس (سه ماه یا بیشتر از کشیدن دندان).
  • ایمپلنت فوری.
ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

هر چه تراکم استخوانی بیشتر باشد درمان ایمپلنت دندان بهتر صورت می گیرد. لذا دندانپزشک ایمپلنت به تراکم استخوانی بیمار توجه بالایی دارد. در تراکم استخوانی پایین تر از ایمپلنت دندان با قطر بالاتر استفاده می شود.

در ایمپلنت فوری بدست آمدن درمان در زمان کوتاه مطلوب است ولی بایستی به نکاتی توجه کرد. من جمله اینکه ایمپلنت دندان در فرایند درمان نبایستی کوچکترین حرکتی داشته باشد زیرا در صورت کوچک ترین حرکت ایمپلنت خطر شکست درمان وجود دارد. در کاشت دندان فوری اتصال تاج به پایه نیازمند دقت فراوان است.

ایمپلنت فوری در دندانهای جلویی مناسب تر است زیرا این دندانها محکم تر می باشند. کاشت دندان جهت جایگذاری در فک پایین به سبب قوی و محکم بودن مناسب تر است درحالیکه در جایگزینی تمامی دندانهای فک بالا کمتر از ایمپلنت فوری استفاده می شود.

ایمپلنت دندان فوری نیازمند مراقبت بیشتر دارد و بیمارانی که سلامت دهانی شان بهتر است مناسب تر است.

مدت زمان مراحل ایمپلنت در افراد با بیماری های خاص چگونه است؟

برخی از مراجعه کنندگان به مراکز کاشت دندان از بیماری های خاصی رنج می برند که متخصص بایستی متناسب با این بیماری ها درمان کاشت دندان را در پیش بگیرد. به عنوان مثال برخی از افراد بیماری پوکی استخوان دارند. برای این دسته از افراد نیاز به درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان است و لازم است مدت زمان بیشتری برای ایجاد اتصال قوی بین فیکسچر و استخوان فک در نظر گرفته شوند. از این رو مدت زمان لازم برای مراحل کاشت دندان در این دسته از افراد بیشتر است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.