آیا ایمپلنت دندان درد دارد
09 اردیبهشت 1397

آیا ایمپلنت دندان درد دارد

سوالی که برخی در ذهن دارند این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد و بیمار بایستی درد زیادی را تحمل نماید. در پاسخ بایستی گفت درمان ایمپلنت دندان، درمانی بدون درد بوده و بیمار می تواند این درمان را همانند سایر روشهای دندانپزشکی انجام دهد.

در زمان کاشت دندان، درمان با بی حسی موضعی در لثه انجام می شود و مدت زمان درمان نیز بلند نبوده و صرفا در زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود. درد ایمپلنت کردن از کشیدن دندان هم کمتر است و براحتی کاشت صورت می گیرد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا ایمپلنت درد دارد، بایستی گفت خیر درد چندانی ندارد. بخصوص با روش های نوینی نظیر ایمپلنت بدون درد و خونریزی که به ایمپلنت پانچی موسوم است.

ایمپلنت بدون جراحی به ایمپلنت پانچی موسوم ایت که کاشت به وسیله پانچ و سوراخ کردن در لثه ایجاد می شود.

پس از کاشت دندان، ممکن است در مدت زمان کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست.

در تعیین مدت زمان کافی برای کاشت دندان فاکتورهای مختلفی بازی می کنند. یکی از آنها تعداد ایمپلنت های لازم برای فرد متقاضی است. البته توجه به شرایط فیزیکی و عدم وجود بیماری های جانبی موثر در درمان ایمپلنت نظیر پوکی استخوان و بیماری های قلبی و ... نیز در درمان در نظر گرفته می شود.

در ایجاد ایمپلنت می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت را انجام داد که در صورتی میسر است که استخوان کافی در فک وجود داشته باشد که این مورد با نظر دندانپزشک انجام می شود. بکارگیری روش های جراحی جدید و استفاده اصولی و صحیح از آنها در کاهش درد بیمار بسیار تاثیر دارد.

ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت درد دارد و راه هایی برای کاهش آن وجود دارد؟

وجود التهاب ها و دردهای موقتی پس از کاشت دندان جای نگرانی نداشته و معمولا با گذر زمان برطرف می شوند. جهت کاهش درد می توان از مصرف مسکن های تجویزی که دندانپزشک تجویز نموده است، استفاده کرد. استفاده از کیسه پلاستیکی حاوی یخ و قرار دادن روی صورت و در ناحیه ایمپلنت شده نیز در تسکین درد بیمار بسیار موثر است. تورم ایجاد شده در ناحیه ایمپلنت نیز طبیعی است و بمرور زمان از بین می رود. یکی از عوارضی که پس از کاشت ایمپلنت در موارد نادر گزارش می شود، عفونت ایمپلنت است که با رجوع به دندانپزشک و تجویز آنتی بیوتیک قابل درمان است.

درد ایمپلنت

بنابراین در پاسخی کلی به سوال آیا ایمپلنت درد دارد می گوییم درد چندانی وجود ندارد و رعایت بهداشت و عدم مصرف دخانیات بخصوص در به موفقیت رسیدن درمان بسیار موثر است. پس از ایمپلنت ممکن است مقداری موضع خونریزی داشته باشد که جای نگرانی نیست و بمرور زمان از بین می رود. ایمپلنت درمان مناسب برای بی دندانی است که هم نقش ترمیمی دارد و هم در زیبایی بسیار موثر است که این امر باعث رجوع بسیاری نزد دندانپزشک زیبایی جهت این درمان شده است.