قیمت ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
08 اردیبهشت 1397

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان چگونه تعیین می شود؟ همواره سوالی است که ذهن بسیاری از بیماران را درگیر می کند. در پاسخ باید گفت شرایط بیماران با هم متفاوت بوده و قیمت و هزینه ایمپلنت برای افراد مختلف و دندانهای مختلف متفاوت است.

مراجعه کنندگان به متخصص ایمپلنت بهتر است قبل از درمان، درباره قیمت و هزینه ایمپلنت مشاوره بگیرند. اما فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر دارند. یکی از این فاکتورها برند ایمپلنت است. برند های ارزان مثل ایمپلنت های چینی یا پاکستانی وجود دارد که دارای کیفیت پایینی است.

قیمت ایمپلنت دندان در روش های مختلف چگونه است؟

علاوه بر برند و تاثیر آن بر روی هزینه نهایی، نیاز به درمان های تکمیلی بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار است. کسانیکه استخوان فک تحلیل یافته دارند و یا دچار بیماری هایی نظیر پوکی استخوان هستند، نیازمند درمان پیوند استخوان هستند یا کسانیکه درمان سینوس لیفت نیاز دارند، این افراد نیز هزینه درمان ایمپلنت بیشتری دارند. در درمان های پیوند استخوان، استخوان مورد نیاز قبل از کاشت دندان در موضع تحلیل رفته تزریق شده و درمان تکمیلی انجام می شود. حال آنکه منبع تامین استخوان مورد نیاز برای بیمار متفاوت بوده و هر یک هزینه متفاوتی دارد.

تعداد ایمپلنت کاشته شده چه میزان است؟

تعداد ایمپلنت کاشته نیز بر هزینه ی نهایی تاثیر دارد. در برخی مواقع می توان بجای استفاده از سه ایمپلنت، دو ایمپلنت استفاده کرد که این مورد بستگی به نظر دندانپزشک داشته و بستگی به موقعیت کاشت و دندانهای مجاور برای فرد است. گاهی نیاز به درمان های نظیر اوردنچر برای بیمار است که هر یک از شرایط فوق هزینه و قیمت متفاوتی را داراست.

نحوه کاشت نیز جهت ایمپلنت متفاوت است. برخی روشهای کاشت در چندین مرحله را انتخاب می کنند، این در حالی است که روشهای کاشت فوری و ... نیز ابداع شده است که هر یک نیازمند هزینه متفاوتی هستند. در ایمپلنت بکار برده نیز، روکش های دندانی جهت ایمپلنت ساخته می شود که جنس و کیفیت روکش نیز بر قیمت نهایی تاثیر دارد.

قیمت ایمپلنت

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان نسبت به روشهای دیگر دندانپزشکی بالاتر است که این امر بخاطر متریال گران قیمتی است که در این روش درمانی استفاده می شود. درمان ایمپلنت نیازمند سطح تخصص بالای دندانپزشک دارد که این امر نیز می تواند بر هزینه نهایی کاشت تاثیر داشته باشد. در واقع یک دندانپزشک معمولی نمی تواند ایمپلنت را انجام دهد.

دندانپزشک زیبایی با استفاده کاشت دندان، زیبایی برای فرد ایجاد کرده که همانند دندان طبیعی بوده و دارای عمر و کیفیت بالاتری برای بیمار است. شاید روش های دیگری مثل بریج دندان و ... هزینه کمتری دارند ولی هیچ یک عمر و کیفیت ایمپلنت را نداشته و نمی توانند مثل ایمپلنت بخوبی برای فرد جایگزین دندان باشد.

قیمت ایمپلنت

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.