آیا لمینت به دندان آسیب میزند؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
26 اردیبهشت 1403

آیا لمینت به دندان آسیب میزند؟

بسیاری از ما مسئله جزئی در مورد لبخند و دندان هایمان داریم که اگر می توانستیم آن را تغییر می دادیم. به عنوان مثال تغییر رنگ دندان ها، ترک کوچک بر روی سطح دندان و ... می توانند برایمان ناراحت کننده و زشت باشند. برای بسیاری از نگرانی های دندانپزشکی زیبایی، روکش ها به عنوان راه حل نهایی در نظر گرفته می شوند زیرا می توانند چندین مشکل یک دندان را به راحتی مخفی کنند و به ایجاد یک لبخند کامل و زیبا کمک کنند. در ادامه این مقاله به بررسی آیا لمینت به دندان آسیب میزند؟ می پردازیم.

فهرست محتوای صفحه :

روکش ها می توانند یک یا چند دندان را تغییر دهند، اما قبل از انجام این کار، باید مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای دریافت آن ها هستید. ونیرها یک ترمیم دائمی هستند، به این معنی که پس از آماده شدن دندان، دیگر نمی توانید دندان طبیعی خود را برگردانید. با این حال، اکثر مردم نتایج نهایی خود را دوست دارند. نکاتی وجود دارد برای تعیین اینکه آیا لمینت دندان درمان مناسبی برای شما است یا خیر، که در ادامه به آن می پردازیم.

لمینت دندان چیست؟

ونیرها به ویژه لمینت دندان پوسته های نازکی هستند که بر روی سطوح قابل مشاهده تک تک دندان ها اعمال می شوند. دندانپزشکان که به صورت سفارشی ساخته شده اند تا روی یک دندان خاص به صورت متناسب قرار می گیرند و سایز، شکل و رنگ هر روکش را با لبخند شما تنظیم می کنند. در بیشتر موارد، برای برنامه ریزی نصب لمینت دندان، آماده سازی دندان ها و قرار دادن روکش ها به ۲ تا ۳ ویزیت در مرکز دندانپزشکی نیاز دارند، اگرچه این بستگی به این دارد که آیا مورد دندان های شما نیاز به برداشتن مینای دندان دارد یا خیر.

لمینت های سرامیکی از لحاظ زیبایی منحصر به فرد هستند. به منظور حصول زیبایی دندان لمینت روشی مناسب محسوب می شود. لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود.

از آنجایی که روکش ‌ها تمام بخش ‌های قابل رویت دندان را می ‌پوشانند، می ‌توانند بسیاری از مشکلات زیبایی دندان را پنهان کرده و لبخندی جذاب به شما بدهند. لمینت ها به منظور تقلید از ظاهر مینای دندان شما و ترکیب شدن با دندان های دیگر هستند و به طور کلی یک درمان زیبایی محسوب می شود، نه یک درمان ترمیمی.

عوارض احتمالی ونیرها

بنابراین، روکش‌ ها به دندان ‌ها آسیب نمی‌ رسانند، اما اگر مینای دندان را بتراشند، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید اما این واقعیت را شامل نمی‌ شود که تمام درمان‌ های دندان، از جمله روکش‌ ها، با خطر عوارض همراه هستند.

این خطرات زمانی که روکش ‌ها را از یک ارائه ‌دهنده باتجربه که با یک آزمایشگاه دندانپزشکی معتبر همکاری می ‌کند، دریافت می ‌کنید، بسیار کم تر می شود.

پالپ دندان آسیب دیده

هنگام تراشیدن مینای دندان، دندانپزشکان از ابزارهای بسیار دقیق استفاده می کنند. این عوامل برای کاهش احتمال عوارض جانبی تاثیرگذار هستند. با این حال، ممکن است تغییرات حرارتی در حین آماده سازی دندان به پالپ آسیب برساند. در برخی موارد نادر، پالپ حتی می تواند از بین برود که اغلب باعث از دست دادن دندان می شود.

آسیب لثه

داشتن لثه ملتهب برای چند روز پس از آماده سازی مینا و قرار دادن روکش طبیعی است. با این حال، در موارد نادر، آسیب واقعی بافت ممکن است رخ دهد. تشخیص زودهنگام آن برای جلوگیری از عفونت و رکود ضروری است و این یکی از دلایل اصلی است که دندانپزشکان از شما می خواهند که یک هفته پس از گذاشتن ونیر برای یک قرار ملاقات مراجعه کنید.

حفره های زیر ونیر

قبل از قرار دادن ونیرها، دندانپزشک دندان های شما را ضد عفونی می کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ باکتری در زیر آن وجود نداشته باشد. با این حال، با افزایش سن روکش‌ ها و عوامل باندینگ آن، روکش‌ ها می ‌توانند از دندان ‌ها جدا شوند و به باکتری ‌ها اجازه ورود به زیر آن ‌ها را بدهند. مگر اینکه به سرعت به آن رسیدگی کنید، این می تواند باعث ایجاد حفره شود.

تراشیدن باند دندان

حتی اگر شما و دندانپزشکتان همه کارها را به درستی انجام دهید، زمانی که زمان برداشتن روکش ها فرا می رسد این خطر وجود دارد. تراشیدن باند دندانی به منظور استفاده بیشتر و قرار دادن روکش های جدید خطر آسیب به دندان ها از جمله مرگ بافت و عصب را به همراه دارد.

آیا لمینت به دندان آسیب میزند؟

چه زمانی لمینت دندان را باید دریافت کنم؟

اگر می خواهید ظاهر فعلی دندان های خود را بهبود بخشید. شما می توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت دندان مراجعه کنید. مرکز دندانپزشکی دکتر سعیدکریمی یکی از بزرگ ترین مراکز دندانپزشکی و لمینت دندان است.

صنعت دندانپزشکی زیبایی دارای راه حل های مختلفی برای رفع ایرادات دندانی می باشد. لمینت دندان، راه حلی عالی برای مشکلات های دندانی شما هستند. درواقع لمینت دندان یک گزینه سریع، زیبا و ایمن برای بهبود ظاهر دندان های جلویی شما هستند.

مواد مورد استفاده از پوسته های سرامیکی است که می تواند از نظر شیمیایی به ساختار دندان متصل شود. ونیرها با استفاده از یک فرآیند کم تهاجمی قرار می گیرند اما ونیرها نیاز به برداشتن اندکی از مینای دندان دارند تا به درستی جا بیفتند.

چرا باید لمینت دندان را انتخاب کنیم؟

در اکثر مواقع، لمینت ‌ها به انتخاب بیمار صرفاً برای بهبود ظاهر دندان ‌هایشان انجام می ‌شود. به جای اصلاح ساختار آنها یا جلوگیری از انحطاط بیشتر دندان و ریشه. یک تصور غلط رایج که در مورد لمینت های دندان وجود دارد این است که آنها به دندان های طبیعی شما آسیب می رسانند.

لمینت دندان به جای آسیب رساندن به دندان های طبیعی شما باعث تقویت دندان های طبیعی شما می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که ظاهری مشابه دندان های طبیعی خود داشته باشید ولی با درخششی زیباتر و عملکردی همانند دندان های طبیعیتان.

سپس یک رزین کامپوزیت برای اتصال ونیرها به دندان های شما اعمال می شود که توسط نور مخصوصی سفت می شود و نتایج طبیعی به شما می دهد.

سرامیک E-max یکی از بهترین گزینه ها برای روکش های طبیعی است و در حال حاضر در مرکز پزشکی دکتر سعید کریمی استفاده می شود.

ما در مرکز پزشکی دکترسعیدی از آخرین تکنولوژی ها برای تضمین بهترین نتایج استفاده می کنیم. روکش ها پس از سفت شدن و چسبیدن به دندان ها صیقلی و تراشیده می شوند و لبخندی جدید به شما هدیه می دهند. ویژگی کلیدی این لمینت دندان این است که اثرات مخربی روی دندان های زیر پوساه نخواهد داشت، بنابراین جای نگرانی نیست!

مزیت استفاده از لمینت سرامیکی این است که در برابر لکه ها بسیار مقاوم هستند و سلامت دندان های شما تضمین می کنند. این فرآیند نه تنها کم تهاجمی است بلکه موثر و طولانی مدت نیز هست.

با لمینت دندان، می ‌توانید لبخندی بی ‌نقص و متناسب با سلیقه خود داشته باشید، و اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، می ‌توانند تا 10 سال نیز دوام بیاورند!

آیا آماده سازی ونیر برگشت پذیر است؟

برخی از بافت ها با گذشت زمان بازسازی می شوند - حتی بافت استخوان، به همین دلیل است که شکستگی ها می توانند بهبود پیدا کنند. اما متأسفانه، هنگامی که مینای دندان را از دست می دهید، برای همیشه از بین می رود. بنابراین اگر ونیرهایی تهیه می کنید که نیاز به آماده سازی دارند، در استفاده از آنها یا جایگزینی مناسب دقت نمایید. بدون پوشش محافظ، حذف مینای دندان می تواند عاج را به تغییرات دما حساس کند و دندان را به طور کلی ضعیف کند.

آماده سازی ونیر چه خطراتی دارد؟

اگر روکش ‌های خود را نگهداری کنید و وقتی کهنه یا آسیب دیدند آن ‌ها را تعویض کنید، با فرض اینکه روکش ‌ها به درستی ساخته و قرار داده شده ‌اند، خطری برای برداشتن مینای دندان وجود ندارد. در بیشتر موارد، تنها خطر این است که به استفاده از روکش ‌های قدیمی یا آسیب‌ دیده ادامه دهید یا آنها را بدون تعویض جدا کنید.

آیا لمینت به دندان آسیب میزند؟

در چه شرایطی خطراتی برای لمینت دندان وجود دارد؟

در پایان نصب لمینت یا ونیرها، شما حساسیت را تجربه خواهید کرد زیرا مینای دندان دیگر از رسیدن احساسات و سایر محرک ها به عاج، پالپ و ریشه جلوگیری نمی کند. غذای گرم، نوشیدنی های سرد و شکر همگی باعث ایجاد درد می شوند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به دندان درد مداوم و مشکل در جویدن شود.

در ادامه، احتمال بیشتری وجود دارد که دچار ترک و شکستگی کامل ونیر شوید، زیرا مینای دندان به دندان ها استحکام می بخشد. پوسیدگی نیز بیشتر است، زیرا باکتری ها می توانند به داخل دندان دسترسی پیدا کنند و در نهایت باعث از دست دادن دندان می شوند. اساساً، این موضوع می تواند آزاردهنده و گران تمام شود، پس از برداشتن مینای دندان، باید با روکش ‌های جدیدی برای دندانتان انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

اگر قصد انجام لمینت دندان در یک مرکز حرفه ای و باتجربه دندانپزشکی را دارید، پیشنهاد ما به شما مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است. برای دریافت مشاوره و ویزیت دندانپزشک، با شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید و وقت خود را تنظیم کنید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.