لمینت دندان چقدر می تواند دوام بیاورد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
14 آذر 1402

لمینت دندان چقدر می تواند دوام بیاورد؟

لمینت دندان چقدر می تواند دوام بیاورد؟ سوال بسیاری از افراد آن است که ماندگاری لمینت های دندانی چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

فهرست محتوای صفحه :

لمینت دندان یک پوشش نازک دندانی است که سبب زیبایی دندان ها می شود. لمینت های دندانی شکل لبخند شما را حفظ کرده و به خوبی عیوب دندانی را پنهان می کند. این پوسته‌های دندانی شکل به جلوی دندان‌های شما متصل می‌شوند، بنابراین هرگونه نقص قابل مشاهده را می‌پوشانند. در لمینت های دندانی مورد استفاده برای افراد، تفاوت هایی از نظر جنس، ابعاد، نحوه نصب و ... وجود دارد که بر ماندگاری آن ها تاثیر مستقیم دارند.

لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود. لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود. انتخاب جنس لمینت بسته به شرایط دندان و نظر دندانپزشک انجام می شود.

ماندگاری لمینت های دندانی چقدر است؟

ماندگاری لمینت های دندانی، بستگی شدیدی به نحوه مراقبت های دندانی است که فرد انجام می دهد. نحوه نصب لمینت دندان به این صورت است که پس از تهیه واحدهای مجزا، با استفاده از چسب مخصوص، اتصال لمینت به مینای دندان صورت می گیرد. امروزه بسیاری از افراد مشهور به خاطر لبخندهای شگفت انگیزشان از لمینت های دندانی استفاده می کنند، همچنین کسانی که به دنبال زیبایی دندان هستند، لمینت یکی از بهترین گزینه ها برای آن ها است.

لمینت های دندانی راه‌حلی طولانی‌مدت برای بسیاری از مشکلات زیبایی برای دندان های شما است و در صورت مراقبت خوب می‌توانند تا 20 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند.

لمینت دندان در بسیاری از دندانپزشکی ها ارائه می گردد و این روش اکنون برای همه در دسترس است، لمینت ها بخصوص در مرور زمان دچار پیشرفت های جدی در ظاهر و استحکام شده اند که آن ها را کاندید مناسبی برای زیبایی دندان ها نموده است.

ماندگاری لمینت سرامیکی و کامپوزیتی چقدر است؟

دو نوع مرسوم و پر کاربرد لمینت های دندانی، لمینت سرامیکی و کامپوزیتی است. هر یک از این لمینت ها در نحوه درمان و نصب، استحکام و زیبایی، تفاوت هایی با هم دارند. به طور کلی می توان لمینت های سرامیکی را دارای استحکام و زیبایی بیشتری نسبت به لمینت کامپوزیتی دانست.

اما در مقایسه برای نحوه درمان بین لمینت کامپوزیتی و سرامیکی این نکته را باید در نظر گرفت که میزان تراش دندان در نوع سرامیکی بیشتر از کامپوزیتی است. همچنین هزینه لمینت های سرامیکی نسبت به نوع کامپوزیتی بیشتر است.

لمینت دندان چقدر می تواند دوام بیاورد؟

طول عمر لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی به نحوه مراقبت شما از آن ها دارد، با این وجود استحکام لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیتی است.

لمینت دندان برای چه مشکلات زیبایی بکار می رود؟

یکی از پر کاربردترین روش های در دندانپزشکی زیبایی، استفاده از لمینت های دندانی است. با استفاده از لمینت های دندانی می‌توان برای رفع مشکلاتی مانند تغییر رنگ، تغییر شکل، شکستگی، کج بودن یا کوتاهی دندان‌ها استفاده کرد. از لمینت ها نیز می توان برای رفع مشکلات جزئی تراز دندان ها نیز استفاده کرد.

نحوه بکار بردن لمینت برای افراد بسته به تشخیص دندانپزشک دارد، در برخی از موارد دندانپزشک راهی برای رفع مشکل زیبایی دندان جز استفاده از لمینت ندارد. به عنوان مثال در بیمارانی که دندان های تغییر رنگ یافته شدید دارند که نمی توان با روش های معمول سفی کردن دندان ها، مشکل را برطرف نمود، لمینت کاندید مناسبی برای درمان است. اینکه بیمار نیاز به لمینت دارد یا با روش های دیگر دندانپزشکی می توان مشکلات را برطرف نمود، بر عهده دندانپزشک است.

لمینت دندان چگونه باعث زیبایی لبخند می شود؟

لمینت ها از بهترین روش ها برای کسب زیبایی دندان می باشند، برای نصب لمینت نیاز به برداشتن و تراشیدن بخشی از مینای دندان از جلوی دندان‌های بیمار است. ضخامت مینای برداشته شده متناسب با ضخامت لمینت هایی است که روی دندان های بیمار قرار می گیرد، این میزان بستگی به نوع لمینت های مورد استفاده برای بیمار نیز می باشد. میزان تراشی که صورت می گیرد بسته به ابعاد لمینت بوده و طوری انجام می شود که ابعاد آن از بزرگتر نشان دادن دندان های بیمار نسبت به ترمیم جلوگیری می کند.

اگر دندانپزشک بخواهد که میزان تراش دندان کمتر باشد باید از لمینت های فوق‌العاده نازک که نیازی به برداشتن مینای دندان قبل از چسباندن روی دندان ندارن، استفاده کند. در مقایسه بین لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی، باید توجه داشته باشید که میزان تراش دندان در لمینت سرامیکی بیشتر است.

درمان لمینت دندان چقدر زمان می برد؟

نحوه درمان در لمینت کردن دندان ها به مرور زمان دچار پیشرفت هایی در نحوه نصب و درمان شده است، بطوریکه افراد در استفاده از این روش های درمانی، رضایت بیشتری دارند. فرآیند قرار دادن لمینت با تجویز یک بی حس کننده موضعی توسط دندانپزشک شروع می شود. این کار باعث بی حس شدن دندان های بیمار می شود و در نتیجه با برداشتن مینای دندان دردی احساس نمی کند. پس از آماده شدن تمام دندان‌هایی که قرار است با لمینت ها نصب شوند، فرایند قالب گیری دندان برای ساخت لمینت انجام می گردد. قالب تهیه شده توسط دندانپزشک به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود که در آن ترمیم هایی مانند لمینت دندان ساخته می شود. پس از ساخت واحدهای لمینت، نصب آن ها بر روی دندان های بیمار با استفاده از چسب مخصوص انجام می گیرد.

نقش فناوری های نوین در لمینت کردن دندان ها چیست؟

همانطور که قبلا اشاره شد، برای ساخت لمینت های دندانی، باید قالب گیری صورت گیرد و در لابراتوار به روش قدیمی ساخت واحدهای لمینت دندان صورت گیرد. اما در روش های نوینی نظیر کد کم CAD/CAM ساخت ریستوریشن های دندانی نظیر لمینت دندان با استفاده از تجهیزات دیجیتال و کامپیوتری، باعث شده است که دقت ساخت بالا رود و امکان ساخت لمینت های دندانی به صورت سه بعدی فراهم گردد. ساخت لمینت به این روش می تواند زیبایی و طبیعی تر بودن بیشتری را برای دید مخاطب فراهم کرد و فرد از نصب چنین واحدهای لمینت بر روی دندان های خود لذت ببرد.

تنها دندانپزشکی های معتبر در تهران از فناوری کد کم برای درمان های دندانپزشکی زیبایی، بهره می برند. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی نیز از این فناوری برای لمینت کردن دندان ها استفاده می گردد.

برای افزایش ماندگاری لمینت های دندانی چه کنیم؟

دندان های لمینت شده همانند دندان های طبیعی نیازمند انجام مراقبت های لازم می باشند، برخی از نکاتی که باید برای افزایش ماندگاری و طول عمر بیشتر لمینت های دندانی انجام داد، به شرح زیر می باشند:

  • بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید، مسواک زدن، نخ دندان و استفاده از دهانشویه ها به صورت روزانه و در چندیدن نوبت، از جمله کارهایی است که می تواند برای حفظ بهداشت و سلامت دهان موثر باشد. دقت نمایید که محل نصب لمینت می تواند به عنوان جایگاهی مناسب برای تجمع مواد غذایی و باکتری های تبدیل گردد، بنابراین با مسواک زدن صحیح می توان از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری نمود.
  • از آوردن فشار بیش از حد به لمینت های دندانی اجتناب نمایید، هیچ گاه با لمینت یخ نجوید یا شکستن آجیل با لمینت امری غیر منطقی است. هیچگاه نباید با لمینت ها گردو، بادام و ... شکست، زیرا این امور می تواند باعث شل شدن یا شکستن لمینت دندانی گردد.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند، مانند قهوه، سیگار و ... کمتر استفاده گردد. در صورت مصرف باید حتما مسواک بزنید.
  • برخی از عادت های نامناسب نظیر دندان قروچه که باعث ایجاد فشارهای نامتعارف به لمینت های دندانی می گردد را باید کنار گذاشت، اگر از این مشکل رنج می برید، به دندانپزشک خود مشکل را بیان نمایید تا راه درمانی مناسب را برای شما در نظر گیرد.
  • از لمینت های با کیفیت استفاده نمایید، از دندانپزشک خود بخواهید از بهترین برندهای لمینت که استحکام و زیبایی بهتری دارند برای شما استفاده کند. متاسفانه در بازار برندهای بی کیفیت نیز وجود دارد، با بهره گیری از خدمات دندانپزشکان معتبر در زمینه لمینت کردن دندان، لمینت های با کیفیت که طول عمر بیشتری دارند برای دندان های خود بکار برید.

مهم تر از همه ی موارد فوق، رعایت دستورالعمل های دندانپزشک است، در نظر داشته باشید که مراجعات به دندانپزشک برای معاینه دندان های لمینت شده، می تواند یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش طول عمر استفاده از لمینت های دندانی گردد.

لمینت دندان در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، یکی از معتبر ترین دندانپزشکی ها در تهران در زمینه لمینت های دندانی است. در این مرکز از فناوری های دیجیتال برای لمینت دندان استفاده می گردد، به عنوان مثال بهره گیری از مرکز پیشرفته کد کم در این دندانپزشکی یکی از پیشرفته ترین مراکز در تهران به حساب می آید.

اگر قصد لمینت دندان در مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی دارید، می توانید با این مرکز درمانی تماس حاصل نموده و اطلاعات بیشتری از نحوه درمان کسب نمایید.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.