ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
14 خرداد 1403

ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟

وقتی به سنین میانسالی می ‌رسید، طبیعی است که در مورد اینکه آیا ایمپلنت‌ های دندانی برای شما ایده ‌آل هستند یا خیر، و این که ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟ سؤال کنید. ممکن است میزان موفقیتی که با ایمپلنت در سن خود خواهید داشت را در نظر بگیرید و ممکن است به این فکر کنید که آیا ایمپلنت های دندانی برای بیماران مسن به همان اندازه که برای افراد جوان تر کار می کنند خوب است یا خیر.

فهرست محتوای صفحه :

خوشبختانه، ایمپلنت های دندانی به همین ترتیب در سنین بالا قابل دوام و پایدار هستند. ایمپلنت ها زندگی افراد مسن را برای همیشه بهبود می بخشد و به آنها سلامت جسمانی بهتر و اعتماد بیشتری می دهد.

چرا ایمپلنت دندان برای سالمندان ضروری است؟

انتخاب ایمپلنت مزایای زیادی دارد. اگر در مورد داشتن آن مطمئن نیستید، ادامه مقاله را مطالعه کنید که چرا ایمپلنت دندان برای سالمندان ضروری است.

  • مقرون به صرفه، در مقایسه با سایر اقلام جایگزین دندان مصنوعی مانند پروتز، ایمپلنت های دندانی مقرون به صرفه هستند زیرا نگهداری از آنها آسان است و در برابر شکستگی مقاوم هستند. بنابراین، ایمپلنت ‌های دندانی از نظر هزینه، مزایای پایداری را ارائه می ‌دهند که آن ‌ها را مقرون به صرفه می‌ کند.
  • جویدن غذا را بهبود می بخشد: سالمندان به دلیل از دست دادن یا ضعیف شدن دندان ها با جویدن و گاز گرفتن غذا مواجه می شوند. اما، ایمپلنت‌ های دندانی، دندان‌ های از دست رفته را بازیابی می ‌کنند و به سالمندان کمک می ‌کنند تا بدون نگرانی در مورد دندان درد و ناراحتی غذا بخورند. ایمپلنت های دندانی با بازیابی توانایی جویدن، روند هضم مناسب را نیز بهبود می بخشند.
  • افزایش اعتماد به نفس: وقتی سالمندان غذاهای مورد علاقه خود را بدون هیچ مشکلی می جوند، احساس سلامتی و بهتری نسبت به خود دارند. همچنین، ایمپلنت ها لبخندی با ظاهر طبیعی ایجاد می کنند. بنابراین، باعث می شود آنها احساس اعتماد کنند و کیفیت کلی زندگی بهتری را ارائه دهند.
  • بهبود سلامت دهان و دندان: ایمپلنت ‌ها دندان ‌های مجاور را برای حمایت تغییر نمی ‌دهند و بیشتر دندان‌ ها دست نخورده باقی می ‌مانند که برای افراد مسن‌ تر بسیار مهم است. از این رو سلامت دهان و دندان را در دراز مدت بهبود می بخشد. ایمپلنت ‌های تکی نیز امکان دسترسی آسان بین دندان‌ ها را فراهم می‌ کنند و بهداشت کلی دندان را بهبود می‌ بخشند.
ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان برای سالمندان

در ادامه به بررسی مزایا و معایب ایمپلنت دندان برای سالمندان می پردازیم که عبارتند از:

مزایا:

ایمپلنت های دندانی پاسخ های طولانی مدتی بیش از راه حل های سریع هستند. آنها با طیف گسترده ای از جوانب مثبت عرضه می شوند.

  • ایمپلنت های دندانی شبیه دندان های طبیعی هستند: ایمپلنت های دندانی دقیقا شبیه دندان های واقعی هستند. هنگامی که ایمپلنت در داخل دهان سالمندان قرار می گیرد، آنها به سختی متوجه تفاوت بین دندان واقعی و دندان جایگزین خواهند شد. علاوه بر این، ایمپلنت ها هیچ تفاوتی با دندان های واقعی ندارند. سالمندان می توانند همانطور که معمولاً صحبت می کنند و غذا می خورند.
  • ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام بیاورند: ایمپلنت دندان برای سالمندان یک گزینه جایگزین دندان پایدار است. آنها ممکن است نیاز به تعویض روکش ها هر 10 تا 15 سال داشته باشند، اما ایمپلنت ها می توانند تا آخر عمر با حداقل نگهداری دوام داشته باشند.مسواک زدن منظم، تمیز کردن خط لثه و معاینات منظم با دندانپزشک احتمال ماندگاری ایمپلنت های دندانی را برای چندین سال افزایش می دهد.
  • ایمپلنت های دندانی از دست دادن استخوان جلوگیری می کنند: ریشه دندان ها باعث تقویت استخوان فک می شود. وقتی یک فرد مسن دندانی را از دست می دهد، استخوان اطراف آن ناحیه از دندان از دست رفته شروع به متلاشی شدن و شکستن می کند. این عارضه پریودنتیت نامیده می شود.ایمپلنت ها مانند دندان های واقعی به فک متصل می شوند. نخ پیچ به عنوان ریشه دندان طبیعی عمل می کند، بنابراین استخوان فک شما با ایمپلنت های دندانی قوی باقی می ماند و از دست دادن استخوان را تجربه نمی کنید.
ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟

معایب:

هر جراحی ایمپلنت دندان با چالش هایی همراه است. در اینجا برخی از معایب در رابطه با ایمپلنت دندان وجود دارد که باید قبل از دریافت آن در نظر بگیرید:

  • ممکن است به یک فرآیند طولانی تبدیل شود: درمان کلی شامل مراحل بسیاری است. ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا ایمپلنت های دندانی با استخوان فک ترکیب شوند، بنابراین قرار دادن آنها ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین ممکن است انجام مراقبت فوری برای سالمندان به یک فرآیند سخت تبدیل شود.
  • می تواند باعث عفونت شود: اگرچه عوارض ایمپلنت دندان غیر معمول است، لثه های شما ممکن است پس از کاشت ایمپلنت عفونی شوند. بیماری پریودنتال که منجر به از دست دادن استخوان می شود، می تواند به دلیل مشکلات ایمپلنت دندان در شرایط شدید رخ دهد.
  • شامل درمان های اضافی است: ایمپلنت دندان برای سالمندان ممکن است در برخی شرایط نیاز به درمان های اضافی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از بیماران ممکن است استخوان کافی برای حفظ ایمپلنت نداشته باشند، که نیاز به پیوند استخوان دارند. همچنین می توان تصور کرد که اگر سینوس های آنها خیلی نزدیک به استخوان فک شما باشد، نیاز به سینوس لیفت داشته باشند. این عملیات اضافی ممکن است زمان رسیدن ایمپلنت ها را طولانی تر کرده و هزینه را افزایش دهد.

آیا یک فرد 80 ساله باید ایمپلنت دندان کند؟

با نزدیک شدن به مرحله سالمند شدن، استاندارد زندگی به طور فزاینده ‌ای ضروری می ‌شود و یک لبخند عالی ممکن است راه درازی برای رسیدن به آن داشته باشد. ایمپلنت های دندانی کیفیت زندگی افراد مسن را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد تغذیه بهتری داشته باشند، بهتر غذا بخورند، اجتماعی تر بمانند و سبک زندگی سالم و فعالی داشته باشند.

افراد مسن چه 80 یا 90 ساله می توانند از ایمپلنت های دندانی بهره مند شوند و با همان پیش بینی پذیری افراد جوان تر بهبود پیدا کنند. اکثر بیماران، به ویژه افراد مسن، باید ایمپلنت دندان را دریافت کنند، زیرا آنها استاندارد طلایی برای جایگزینی دندان هستند.

در نتیجه چیزی به نام کهولت سن برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. یک فرد نسبتا سالم با حتی چند سال امید به زندگی می تواند به طور قابل پیش بینی و ایمن از ایمپلنت های دندانی بهره مند شود، بنابراین استانداردهای زندگی خود را بهبود می بخشد.

طبق تحقیقات، میزان موفقیت ایمپلنت دندان در افراد بالای 80 سال با افراد زیر 80 سال بعد از پنج سال، بر اساس این تحقیق، دو گروه دارای درصد موفقیت یکسانی بودند.

دندانپزشکان عوامل زیر را برای امکان کاشت دندان برای سالمندان ارزیابی می کنند:

  • سلامت عمومی
  • داروها
  • سلامت استخوان
  • بهداشت دهان و دندان

کاشت ایمپلنت دندان یک راه حل بلند مدت برای سالمندان است که می تواند برای همیشه دوام داشته باشد.

با این حال، برای دندان ‌هایی که در حال حاضر مشکلی ندارند، عاقلانه است که آنها را تا زمانی که لازم نیست بدون عمل ایمپلنت نگه دارید.

ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟

اگر مشکلات دندانی دیگری دارید و در حال جستجوی ایمپلنت دندان در بلژیک هستید، با ما قرار ملاقات بگذارید تا بهترین روش برای ترمیم دندان را بررسی کنیم.

ایمپلنت های دندانی چگونه کار می کنند؟

ایمپلنت های دندانی ریشه های مصنوعی دندانی هستند که به شکل یک پیچ هستند. یک دندانپزشک حرفه ای یک ایمپلنت دندانی را در استخوان فک شما قرار می دهد که سپس به ریشه طبیعی شما می پیوندد. این پایه ای برای حمایت از دندان های مصنوعی می سازد که در غیر این صورت تاج نامیده می شود.

سپس یک رابط به نام اباتمنت در بالای ایمپلنت دندانی شما قرار می گیرد تا تاج شما را بپوشاند. روکش های دندانی به صورت سفارشی ساخته می شوند تا در دهان شما قرار بگیرند و با دندان های شما مطابقت داشته باشند.

جراحی ایمپلنت دندان راحت ترین روش دندانپزشکی است. این ساده ترین و آسان ترین راه برای سالمندان است که توانایی جویدن و ظاهر طبیعی دهان خود را بازیابند.

نتیجه گیری:

در این مقاله به کاشت ایمپلنت دندان به بررسی ایمپلنت دندان برای سالمندان و افراد مسن چگونه است؟ پرداخته ایم. شما می توانید ایمپلنت خود را در مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی با بهترین متدهای جدید روز دنیا، با متخصصین خبره و حرفه ای در این زمینه انجام دهید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.