روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
11 مرداد 1403

روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟

روکش دندان جلو پوسته‌ های نازکی هستند که روی جلوی دندان‌ ها اعمال می ‌شوند و باعث می ‌شوند یکدست و بدون مشکل دیده شوند. آنها می توانند عیوب دندان های شما را پنهان کرده و ظاهر لبخند شما را بهبود بخشند. یکی از عوامل مهمی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از روکش ها در نظر داشته باشید، مدت زمان ماندگاری آنها است. در این مقاله، به پاسخ این سوال که روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟ کمک می ‌کنیم و همچنین بررسی می ‌کنیم که چه چیزی می ‌تواند بر طول عمر روکش ‌های دندانی تأثیر بگذارد.

فهرست محتوای صفحه :

ماندگاری روکش روی دندان های جلو چقدر است؟

هنگامی که به این فکر می کنید که "روکش دندان جلو چقدر طول می کشد؟" به درک اینکه آنها چه هستند و روند به کارگیری آنها کمک می کند. روکش‌ های دندانی که معمولاً از پرسلن یا یک رزین کامپوزیت تشکیل شده‌ اند، پوسته‌ های نازکی هستند که به صورت سفارشی برای قرار گرفتن روی سطح جلویی دندان ‌ها ساخته می‌ شوند.

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود

چه زمانی از ونیرهای دندانی استفاده می شود؟

روکش‌ های دندانی معمولاً ظاهر دندان ‌های لکه‌ دار یا تغییر رنگ داده را بهبود می ‌بخشند، که می‌ تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. آنتی بیوتیک ها، و همچنین چند داروی دیگر، به دلیل ایجاد تغییر رنگ دندان معروف هستند.

درمان ریشه و استفاده بیش از حد از فلوراید نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود. در موارد دیگر، مصرف زیاد شراب قرمز، قهوه یا چای نیز می ‌تواند باعث تغییر رنگ شود. روکش‌ های دندانی همچنین به سرعت، به طور موثر و بدون درد شکل دندان‌ های شکسته، ناهموار، نامرتب یا حتی فرسوده را تغییر می ‌دهند.

روکش ها همچنین می توانند شکاف های کوچک بین دندان ها را ببندند. روکش ‌ها یک گزینه خوب برای افرادی است که می‌ خواهند شکل یا رنگ دندان ‌های خود را بیشتر از باندینگ تغییر دهند، اما مشکلات آن ‌قدر مهم نیستند که نیاز به روکش داشته باشند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای روکش است؟

اگر در آینه از ظاهر دندان های خود خوشتان نمی آید، ممکن است از خود بپرسید که آیا روکش های دندانی انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر.

روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟

روکش دندان بهترین راه حل برای دندان های آسیب دیده جدی نیستند. اما ونیرها ممکن است گزینه خوبی باشند اگر دندان‌های شما، خرد شده باشد، تغییر رنگ داده باشد، شکسته باشد یا اندازه دندان های جلوییتان با سایر دندان هایتان اختلاف فاحشی داشته باشد.

همچنین باید از دندانپزشک خود مطلع شوید که آیا روکش ها تحت پوشش بیمه هستند یا خیر. بسته به موقعیت، ونیرها ممکن است به عنوان یک درمان زیبایی انتخابی در نظر گرفته شوند. اگر اینطور باشد، بیمه بخشی از هزینه را پوشش نمی دهد.

در مورد بهترین گزینه ها، بودجه و ظاهری که می خواهید به دست آورید، با دندانپزشک خود صحبت کنید. حتی ممکن است بخواهید بپرسید آیا راهی برای دیدن تصویر دیجیتالی از شکل لبخند شما با روکش‌ ها وجود دارد یا خیر.

ونیرها چگونه نصب می شوند؟

پس از تشخیص اینکه بیمار کاندیدای ایده آل برای روکش است، از دندان ها قالب گیری می کنیم. سپس ما قالب را به آزمایشگاه می فرستیم تا روکش را متناسب با بیمار خاص ایجاد کند. قبل از قرار دادن روکش، مقدار کمی مینای دندان را از روی دندان می تراشیم تا هنگام قرار دادن روکش ظاهری صاف داشته باشد.

سپس روکش را روی دندان قرار می ‌دهیم و بررسی می‌ کنیم تا از شکل و رنگ مناسب آن مطمئن شویم. اطمینان از تناسب کامل روکش اغلب شامل برداشتن، شکل دادن و کوتاه کردن آن یک یا چند بار است. پس از تایید بیمار از ظاهر و احساس روکش، ما آن را به دندان می چسبانیم. بازدید بعدی از مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی برای بررسی قرارگیری و راحتی معمولاً پس از چند هفته انجام می شود.

فواید ونیر کامپوزیت چیست؟

از آنجایی که ظاهر روکش ها با دندان های طبیعی مطابقت دارد، تشخیص آن ها از دندان های طبیعی بسیار دشوار است. روکش های پرسلن نسبت به همتایان رزینی خود دارای مزیتی هستند که نور بیشتری را منعکس می کنند و بنابراین ظاهر طبیعی تری دارند. پرسلن همچنین به طور طبیعی نسبت به مینای دندان در برابر لکه مقاوم تر است و بنابراین در برابر قهوه یا شراب قرمز مقاوم تر است.

با این حال، مزایای روکش های دندانی فراتر از ملاحظات زیبایی است. این لایه نازک از مواد که بر روی دندان زیرین چسبانده شده است، آن را از آسیب بیشتر محافظت می کند. با این وجود، این بدان معنا نیست که روکش دندان را در برابر حفره ها و پوسیدگی موثرتر از مینای طبیعی محافظت می کند. بیمار همچنان باید از یک روال بهداشت دهان و دندان پیروی کند که شامل مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز، یک بار نخ دندان کشیدن و معاینات و تمیز کردن منظم حرفه ای دندان است.

ماندگاری روکش روی دندان های جلو چقدر است؟

با اقدامات احتیاطی معقول، روکش دندان می تواند بین 10 تا 30 سال دوام بیاورد. در حالی که می توانید تقریباً هر چیزی را که دوست دارید بخورید، مهم است که اقدامات احتیاطی منطقی انجام دهید زیرا روکش های دندانی تخریب ناپذیر نیستند.

پرسلن همانند یک شیشه است که با فشار زیاد می تواند خرد شود. اگر درب بطری را با دندان باز کنید، یخ بجوید یا ناخن‌ هایتان را بجوید، به احتمال زیاد روکشتان آسیب خواهد دید. افرادی که در شب دندان قروچه می کنند، استفاده از نایت گارد برایشان بسیار موثر خواهد بود. به عبارت دیگر ونیرهای چینی دارای نقاط قوت و ضعف مشابه دندان طبیعی هستند و باید دقیقاً به همان شیوه از آنها مراقبت شود.

چه چیزی می تواند بر طول عمر روکش ها تأثیر بگذارد؟

عوامل متعددی می توانند بر طول عمر نوع روکشی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارند. بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه که می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد بیاندازیم.

وضعیت دندان های شما قبل از نصب یکی از موارد مهم در دوام و طول عمر روکش های دندان است. به گفته برخی از دندانپزشکان، وضعیت دندان های شما قبل از گرفتن روکش ممکن است بر طول عمر تأثیر بگذارد.

روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟

مواد روکش نیز مورد بعدی است زیرا ونیرهای چینی و بدون آماده سازی بیشتر از ونیرهای کامپوزیت دوام دارند. با این حال، این گزینه ها گران تر هستند، بنابراین باید هزینه را با طول عمر مورد انتظار سنجید.

بهداشت دهان و دندان خوب و مرتب، واقعا مهم است. مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن روزانه برای افزایش طول عمر روکش ها بسیار مهم است. همچنین مهم است که هر 6 ماه یک بار چکاپ و تمیز کردن دندان را انجام دهید.

محافظت از دهان و دندان هایتان، اگر ورزش رزمی انجام می ‌دهید، حتما از محافظ دهان استفاده کنید تا از پارگی یا شکستن روکش ‌هایتان محافظت کند.

دندان قروچه می تواند فشار زیادی بر روی روکش های شما وارد کند. اگر در هنگام خواب مستعد دندان قروچه هستید، برای محافظت از روکش های خود از محافظ دهان شبانه استفاده کنید.

از استفاده از دندان به عنوان ابزار برای باز کردن اشیایی که نمی توانید با دست یا ابزارهای دیگر باز کنید، خودداری کنید. از مصرف غذاهای سفت و همچنین جویدن تنقلاتی مانند آب نبات سفت، یخ یا آجیل خودداری کنید.

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی دوام و ماندگاری روکش دندان جلو و این سوال که ماندگاری روکش دندان جلو چقدر طول میکشد؟ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع روکش دندان، ونیر کامپوزیت و سایر درمان های زیبایی شناختی دندان ها، می توانید با مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی که دارای تیم مجرب و حرفه ای از متخصصین دندانپزشکی هستند، تماس بگیرید و زمان ملاقات خود را تعیین کنید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.