ایمپلنت دندان یا بریج
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
02 اردیبهشت 1397

ایمپلنت دندان یا بریج

ایمپلنت دندان یا بریج را انتخاب کنیم؟ ایمپلنت دندان روشی نوین در دندانپزشکی امروزی است. بریج نیز روشی مرسوم در دندانپزشکی است که هر یک شرایط خاص خود را دارد. دندانپزشک بنا به شرایط بیمار و مشورت با بیمار روش مناسب را برای بیمار انتخاب می کند. اینکه بریج دندان یا ایمپلنت برای بیمار انتخاب شود بستگی به نظر دندانپزشک و شرایط دندان های فرد دارد.

در بریج دندان صرفا با استفاده بریج فاصله بین دندانها پر می شود این در حالی است که در کاشت دندان با استفاده از کاشت، دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد فراهم می شود. حال سوال این است ایمپلنت یا بریج برای بیمار انتخاب شود. جهت استفاده از بریج بایستی دندانهای مجاور تراش داده شود تا فضای کافی برای قرارگیری بریج فراهم شود. این در حالی است که در ایمپلنت این چنین نیست.

ایمپلنت یا بریج و تفاوت های آن ها؟

در کاشت دندان تراش دندانهای مجاور صورت نگرفته و صرفا با جراحی در موضع مورد نظر کارگذاری می شود. لازم به ذکر است جهت کاشت دندان کردن باید فک استخوان کافی را داشته باشد تا اتصال مناسب بین فک و ایمپلنت برقرار شود. به همین دلیل توصیه می شود بلافاصله پس از فقدان دندان، درمان کاشت دندان صورت گیرد تا استخوان دچار تحلیل نشود. بنابراین در انتخاب ایمپلنت یا بریج دندان به این نکته توجه نمایید.

اما سوال این است آیا کاشت دندان برای بیمار بهتر است یا بریج دندان؟ در پاسخ بایستی گفت استفاده از بریج سخت تر است. بریج مسواک زدن سخت تری دارد و همچنین استفاده نخ دندان برای بریج سخت تر است. رعایت بهداشت برای ایمپلنت با سهولت بیشتری انجام می شود. در مورد دوام و ماندگاری بایستی گفت ایمپلنت از دوام و استحکام بالاتری نسبت به بریج برخوردار است. ایمپلنت شرایط همانند دندان طبیعی را برای بیمار فراهم می کند. با توجه به این نکات در انتخاب ایمپلنت یا بریج ما ایمپلنت را پیشنهاد می دهیم.

شاید از لحاظ هزینه کاشت دندان نسبت به بریج هزینه بیشتری دارد ولی دوام، راحتی و زیبایی ایمپلنت دندان به مراتب بالاتر از بریج است. دندانپزشک زیبایی ایمپلنت را برای بیمار توصیه می کند. نحوه بکارگیری و جنس هر دو نوع روش فوق نیز در موفقیت دندانپزشکی موثر است. هر یک از روشهای فوق دارای درجات و انواع کیفیت درمانی است که سطح درمانی بستگی به تخصص و امکانات دندانپزشکی دارد.

ایمپلنت یا بریج در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی آخرین متد روز در زمینه کاشت ایمپلنت و بریج دندان بکار گرفته می شود و با کیفیت ترین روش برای افراد انتخاب می شود. با رجوع به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی بهترین روش های درمانی را برای دندان های خود به کار برید.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.