ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
18 تیر 1401

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین براحتی قابل انجام است، در واقع با روش های درمانی مختلف برای کاشت دندان، می توان جایگزینی یک یا چند دندان یا جبران کل دندان های فرد را برایش فراهم نمود. هدف از کاشت دندان فراهم کردن دندان هایی زیبا برای فرد و شرایط مناسب جویدن غذا برای فرد است.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

در گروه های سنی بالاتر، برخی از افراد کل دندان های خود را از دست داده اند، در این افراد ایمپلنت کامل فک بالا و پایین لازم است. با از دست رفتن دندان ها، تحلیل استخوان رخ می دهد که این امر به معنای کاهش ضخامت استخوان و تغییر حجم آن از حالت طبیعی است، از این رو کاهش فاصله ی زمانی بین کاشت دندان و از دست رفتن دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چگونه است؟

برای ایمپلنت کردن از نظر تعداد محدودیتی وجود ندارد، اما برای کسانیکه دندان های خود را از دست داده اند و از دندان مصنوعی استفاده می کنند، براحتی با تعدادی ایمپلنت می توان دندان های فرد را ثابت و محکم نمود. این امر این افراد را در جویدن غذا و تکلم بسیار یاری می دهد. پس از جراحی ایمپلنت و جایگذاری فیکسر درون استخوان فک بیمار، با مرور زمان اتصال قوی و محکمی بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار می شود. با فراهم شدن اتصال قوی بین استخوان فک و ایمپلنت، روکش مناسب برای ایمپلنت ساخته شده و عملیات نصب و استفاده آسان دندان مصنوعی برای فرد فراهم می شود.

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای فرد یا نوع درمان لازم برای او را دندانپزشک مشخص می نماید، گاهی برخی از افراد تنها نیاز به ثابت کردن دندان های مصنوعی دارند، اما برخی از افراد نیاز به ایمپلنت تک تک دندان های از دست رفته بوده که این امر باید توسط متخصص مشخص گردد.

ایمپلنت فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا

برای ایمپلنت دندان در فک بالا شرایط خاصی وجود دارد، زیرا در فک بالا در نتیجه فقدان دندان ها، رشد و بزرگ تر شدن سینوس رخ می دهد. از این رو اگر در چنین شرایطی ایمپلنت درون فک بالا کاشته شود، کمبود استخوان برای ایجاد اتصالی قوی بین ایمپلنت و فک بیمار وجود دارد. البته باید توجه داشت که مدت زمان بین فقدان دندان و کاشت ایمپلنت اگر طولانی نباشد، فرصت برای بزرگ تر شدن سینوس محدود شده و عملا مشکلات سینوسی برای کاشت دندان رخ نمی دهد. با این وجود در بیمارانی که رشد سینوس رخ داده، نیاز به درمان تکمیلی سینوس لیفت و تزریق استخوان برای فراهم کردن استخوان کافی برای کاشت دندان وجود دارد. این مورد در نتیجه بررسی های متخصص ایمپلنت برای درمان تکمیلی سینوس لیفت انجام می گردد.

در مورد فک بالای بیمار باید توجه داشت که تراکم عصبی در این فک بیشتر از فک پایین است و حساسیت های بیشتری از این منظر برای کاشت دندان، متخصص ایمپلنت در نظر می گیرد.

ایمپلنت کامل فک پایین

معمولا کاشت دندان برای فک پایین کمی آسان تر است زیرا تراکم عصبی در این ناحیه کمتر است و براحتی می توان کاشت دندان را در این ناحیه انجام داد. توجه داشته باشید که برای ایمپلنت در فک پایین نیز باید میزان استخوان کافی در فک موجود باشد و کمبود استخوان باید با درمان های ترمیمی و پیوند استخوان برطرف گردد. متخصص ایمپلنت برای کاشت دندان در فک بالا یا پایین باید بررسی های استخوان فک بیمار را به شکل دقیق انجام دهد.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

برای تخمین میزان هزینه مورد نیاز برای ایمپلنت کامل فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار می باشند، یکی از مهم ترین این فاکتورها، تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای ایمپلنت کامل است. تعداد ایمپلنت مورد نیاز بسته به نظر دندانپزشک بوده و بسته به شرایط دهان و دندان بیمار تعیین می گردد. فاکتور مهم دیگر برای تعیین قیمت، برند ایمپلنت مورد استفاده برای کاشت است. برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی هزینه بالاتری برای کاشت دندان نیاز دارند که البته کیفیت بالاتر نیز دارند.

ایمپلنت فک بالا و پایین

نحوه کاشت ایمپلنت و استفاده از روش های کاشت نوین نیز بر هزینه نهایی کاشت ایمپلنت کامل تاثیر فراوان دارد. از تکنولوژی های نوین در زمینه کاشت دندان می توان به لیزر و ایمپلنت پانچی اشاره نمود. با ایمپلنت دندان با افراد مراقبت های لازم را از آن انجام دهند، همانند دندان طبیعی، ایمپلنت نیاز به مراقبت های لازم است. مسواک زدن اصولی و استفاده از دهانشویه یکی از مواردی است که باید فرد در انجام آن رعایت نماید. همچنین ایمپلنت باید با استخوان پیوند و اتصال محکمی برقرار نماید، این امر نیازمند طی کردن زمان است. بنابراین در زمان های اولیه که اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک بیمار برقرار نشده است، باید از آوردن فشار زیاد به آن اجتناب نمود.

نیاز شما به درمان ایمپلنت، تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای دهان و دندان شما، نوع روکش های مورد استفاده، نحوه جراحی و درمان ایمپلنت و ... بر عهده متخصص ایمپلنت است. او با بررسی های دهانی و دندانی به شرایط لازم برای بیمار، حجم استخوان فک بیمار و ... پی برده و روند درمانی مناسب را برای بیمار در نظر می گیرد. استفاده از فناوری های روز در این روندها بسیار مناسب و کاربردی است، توانایی اسکن سه بعدی دهان و دندان با تجهیزات دیجیتال کمک شایانی به دندانپزشک و بیمار برای درمان موفق تر می نماید. یا استفاده از روش های درمانی نوین نظیر ایمپلنت پانچی و ایمپلنت لیزری می تواند میزان درد و خونریزی را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

با انتخاب یک متخصص ایمپلنت با تجربه و با دانش روز براحتی می توانید با خیال آسوده و با درصد موفقیت بالا اقدام به ایمپلنت کامل دهان نمایید، یکی از بهترین دندانپزشکان در این زمینه در تهران، دکتر سعید کریمی است که از فناوری های دیجیتال برای کاشت دندان استفاده می نمایند، ایشان از تجهیزات دیجیتال برای تصویر برداری های سه بعدی و فناوری های نوین نظیر ایمپلنت پانچی و استفاده از لیزر برای کاشت دندان استفاده می نمایند، این مرکز درمانی از واحد پیشرفته کد کم بهره برده که با استفاده از تجهیزات دیجیتال اقدام به ساخت انواع ریستوریشن های درمانی می نماید. همچنین توجه به حقوق بیماران و تلاش برای درمان در محیطی مناسب سرلوحه ی این واحد درمانی است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.