آیا روکش دندان باعث بوی بد دهان میشود؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
30 تیر 1401

آیا روکش دندان باعث بوی بد دهان میشود؟

آیا روکش دندان باعث بوی بد دهان میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، خیر. روکش دندان نمی تواند باعث بوی بد دهان گردد، اما در صورت رعایت نکردن بهداشت و تجمع باکتری ها بر روی روکش و محل اتصال به لثه، بوی بد دهان ایجاد می گردد. همچنین اگر دندانی که روکش شده است دچار پوسیدگی های دندانی گردد، این امر نیز باعث بوی بد دهان می گردد.

فهرست محتوای صفحه :

روکش گذاری اصولی و بهره بردن از خدمات دندانپزشکی مجرب در این حوزه می تواند روکش دندان را با زیبایی و فراهم کردن تاج دندان مناسب برای شما فراهم نماید. روکش های دندانی به خوبی تاج دندان از دست رفته را جبران نموده و دندانی زیبا و مناسب را برای فرد فراهم می نماید.

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود. اگر تاج دندان از بین رفته باشد و دندان استحکام کافی نداشته باشد با روکش می توان دندان را ترمیم نمود.
روکش دندان

آیا روکش باعث بوی بد دهان میشود؟

باید بدانید روکش دندان به صورت اصولی هیچ گاه باعث بوی بد دهان نمی شود، اما در اثر برخی از عوامل ممکن است این مشکل پدید آید که به شرح زیر می باشد:

  • روکش دندان با کیفیت پایین، جنس روکش های دندانی شامل طیف وسیعی از مواد بوده که کیفیت متفاوت را ایجاد می نمایند، در روکش هایی که از فلزات استفاده کرده اند ممکن است با مرور زمان در اثر واکنش فلزات با محیط دهان اکسید ایجاد گردد که این امر باعث بوی بد دهان شود. همواره از دندانپزشک خود بخواهید از روکش ها با بهترین جنس ها برای دندان های شما استفاده نماید.
  • نصب نامناسب روکش، محل اتصال روکش دندانی با دندان باید اتصال محکمی داشته باشد، اگر این محل مکانی برای تجمع مواد غذایی گردد، بوی بد دهان به مرور زمان ایجاد می گردد.
  • پوسیدگی دندان روکش شده، اگر دندان روکش شده دچار پوسیدگی گردد، این امر باعث می شود که بمرور زمان بوی بد دهان ایجاد گردد. برای برطرف کردن این امر باید پوسیدگی دندانی برطرف گردد.
  • بیماری های لثه نیز اگر ناشی از روکش دندان ایجاد گردند، باعث بوی بد دهان می گردد. بنابراین باید مشکلات لثه و بیماری های مربوط به آن نیز برای برطرف شدن بوی بد دهان درمان گردند.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده از دهانشویه برای دندان روکش شده همانند سایر دندان ها امری لازم و ضروری است.

برای برطرف کردن بوی بد دهان چه کنیم؟

روکش دندان به صورت اصولی و تحت نظر دندانپزشک با تجربه به همراه رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد مانع از ایجاد مشکلات دندانی نظیر بوی بد دهان می شود. با این وجود اگر روکش دندان استفاده کرده اید و دچار بوی بد دهان هستید، باید برخی از موارد را حتما رعایت نمایید.

  • استفاده از مسواک و دهانشویه برای برطرف کردن باکتری هاو ذرات غذا
  • مصرف بیشتر آب و مایعات برای جلوگیری از تجمع باکتری ها
  • برخی از مواد غذایی نظیر پیاز، سیر، قهوه و ... باعث بوی بد دهان می گردند، در این گونه موارد باید پس از مصرف این مواد غذایی حتما از مسواک و دهانشویه استفاده نمایید.
  • اگر روکش دندان به لثه شما فشار وارد می کند یا دچار شل شدگی و ... گردد باید حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • استفاده از آدامس ها، قرص های خشبو کننده و خمیر دندان می تواند تا حدودی بوی بد دهان را برطرف نمایند.
  • در برخی از موارد عفونت های دندانی باعث بوی بد دهان می گردد، این امر توسط دندانپزشک قابل تشخیص است که با تجویز آنتی بیوتیک مناسب قابل درمان است.
  • در صورتی که بوی بد دهان طولانی مدت بود، برای درمان و چکاپ دهان و دندان حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید.

عفونت دندان روکش شده

یکی از عوامل ایجاد بوی بد دهان، عفونت در دندان روکش شده است. در این موارد باید به دندانپزشک مراجعه نمود تا درمان متناسب برای فرد در نظر گرفته شود. اگر دندانی دچار عفونت شود، این امر می تواند منجر به سفید شدن لثه، درد در هنگام غذا خوردن، بوی بد دهان و ... شود که براحتی با رجوع به دندانپزشک این موارد قابل برطرف کردن است. در نظر بگیرید که عصب کشی دندان نیز دندان را حساس و شکننده کرده و بایستی در مورد این دندان حتما روکش دندانی در نظر گرفته شود.

اگر روکش دندان لق شد چه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که می تواند بعد از نصب روکش دندان ایجاد شود، لق شدگی های احتمالی است. این روکش ها با چسب بر روی دندان نصب می شوند و در صورتیکه جدا گردند باید آن را نگه داشت و با رجوع به دندانپزشک عملیات نصب انجام گیرد. لق شدگی دندانی می تواند منجر به بوی بد دهان، اسیب به لثه و ... گردد که با رجوع به دندانپزشک قابل برطرف کردن است.

برای روکش دندان یک مرکز دندانپزشکی معتبر را انتخاب نمایید

اگر قصد روکش دندان را برای دندان های خود دارید، اولین گام برای موفقیت درمانی، پیدا کردن مرکزی معتبر برای این امر می باشد. بهره بردن از خدمات دندانپزشکی با تجربه احتمال مشکلات بعدی نظیر بوی بد دهان و ... را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. ما به شما استفاده از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی را پیشنهاد می دهیم. ایشان متخصص دندانپزشکی زیبایی بوده و اط فناوری های دیجیتال نظیر کد کم برای ساخت انواع ریستوریشن های دندانی از جمله روکش های دندان بهره می برند.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی بهترین روکش های دندانی با قیمت مناسب برای بیماران تهیه و نصب می گردد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.