ثابت کردن پروتزهای متحرک با ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
21 اردیبهشت 1397

ثابت کردن پروتزهای متحرک با ایمپلنت دندان

ثابت کردن پروتز مصنوعی با ایمپلنت دندان یکی از انواع کاربردهای ایمپلنت است. اغلب پروتزهای متحرک مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از آنها ایجاد می کند. مشکلات تکلمی و مشکلات در خوردن غذا ها از جمله این مشکلات است.

فهرست محتوای صفحه :

ثابت و فیکس کردن پروتز متحرک با تعداد کمی ایمپلنت امکانپذیر است. تعداد کم ایمپلنت مورد استفاده در این روش درمانی آن را بصرفه ساخته است.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

اگر پروتزهای متحرک را ثابت کنیم مزایای فراوانی را برای افراد فراهم کرده ایم:

  • کمک کردن به غذا خوردن و صحبت کردن افراد
  • افزایش اعتماد به نفس افراد، دیگر افراد نگران جابجا شدن و افتادن پروتزهای دندانی نیستند و این امر تاثیر فراوانی بر اعتماد به نفس افراد دارد.
  • بهبود سلامت دهان و دندان، استفاده از ایمپلنت مانع تحلیل استخوان های فک بیمار می شود، این امر می تواند بر سلامت دندان ها و لثه ها تاثیر فراوان داشته باشد.
  • استفاده از پروتزها ظاهر طبیعی تر پیدا کرده و افراد از لبخند با چنین دندان هایی لذت بیشتری خواهند برد.

روش های ثابت کردن پروتزهای متحرک

  • روش اوردنچر، در این روش، دو تا چهار ایمپلنت در فک کاشته می‌شود و پروتزها بر مبنای آن ها فیکس و ثابت می شوند.
  • ایمپلنت All-on-4 در این روش، چهار تا شش ایمپلنت در فک کاشته می‌شود و یک پروتز ثابت کامل به ایمپلنت‌ها متصل می‌شود.
ثابت کردن پروتز با ایمپلنت

ایمپلنت کوتاه چیست؟

نوع خاصی از ایمپلنت های دندانی ایمپلنت کوتاه است که طول آن از 8 میلی متر کمتر است. این در حالی است که طول ایمپلنت های عادی 10 میلی متر و گاها بیشتر است. ایمپلنت کوتاه برای مثال زمانیکه که ارتفاع استخوان فک پایین تا عصب کمتر از 8 میلی متر باشد انتخاب خوبی می تواند باشد. ایمپلنت های کوتاه را می توان تنها برای یک دندان استفاده کرد و بایستی قطر بیشتری داشته باشد.

اما سوال اینجاست که به چه دلیل این نوع ایمپلنت استفاده می شود که باید گفت در شرایطی مثل ارتفاع استخوان کم بهتر است از پیوند استخوان صورت گیرد که در برخی از موارد این پیوندها موفقیت آمیز نیست که ایمپلنت کوتاه می تواند راه گشا باشد. جهت انجام و استفاده از ایمپلنت کوتاه تشخیص صحیح دندانپزشک لازم است که دندانپزشک با تهیه تصاویر لازم و بررسی های لازم اقدام به انتخاب ایمپلنت های کوتاه می کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از معتبرترین مراکز کاشت دندان تهران بوده که انواع روشهای کاشت دندان را با موفقیت انجام می دهد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.