شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان چیست
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
15 اردیبهشت 1397

شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان چیست

شرایط کاشت ایمپلنت دندان و بررسی آن برای کاشت ایمپلنت دندان بر عهده ی دندانپزشک است. دندانپزشک مختصص ایمپلنت با بررسی های اولیه و کلینیکی روش درمانی برای بیمار را بررسی و به بیمار معرفی می کند. درمان ایمپلنت بایستی با توجه به شرایط کاشت ایمپلنت برای بیمار انجام شود.

ایمپلنت دندان

دندانپزشک جهت بررسی وضعیت دهانی فرد از عکسبرداری استفاده کرده تا اطلاعات دقیق در مورد شرایط فکی و دهانی فرد بدست آورد. فقدان دندان را می توان بخوبی در افراد با ایمپلنت دندان جبران کرد.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

شرایط کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

کسانیکه بیماری های خاص دارند معمولا سوالی که دارند این است که می توانند جراحی های ایمپلنت را انجام دهند. در پاسخ بایستی گفت بسته به نوع بیماری دندانپزشک روش درمانی را بسته به شرایط بیمار انجام می دهد. به عنوان مثال کسانیکه از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند. در این افراد اگر از مواد ضد انعقاد خون مصرف می شود به توصیه دندانپزشک در هنگام جراحی دارو قطع می شود و البته مشورت با متخصص قلب هم لازم است. برخی هم دچار بیماری هایی هستند که استخوان فک در آنها دچار تحلیل شده است. مثلا کسانی هستند که دچار بیماری پوکی استخوان هستند که در این افراد هم برای درمان کاشت دندان نیاز به درمان های کمکی پیوند استخوان است. در واقع در این افراد با روشهای خاص استخوان فک بازسازی و جایگزین می شود و سپس کاشت دندان صورت می گیرد.

شرایط عادی برای ایمپلنت دندان و کاشت آن عبارت است از: استخوان سالم فک جهت ایجاد پیوند با ایمپلنت، داشتن لثه های لثه سالم و رعایت بهداشت. کسانیکه از ایمپلنت دندان استفاده می کنند بایستی بطور منظم مسواک استفاده کرده و از نخ دندان استفاده کنند.

نتایج کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

دندان علاوه بر نقش بر تکلم و خوردن غذا که دارد بر روی زیبایی نیز تاثیر فراوان دارد. امروزه افراد با رجوع به دندانپزشک زیبایی خواهان رفع نقص های دندانی خود هستند. درمان ایمپلنت یکی از روشهای موثر در درمان بی دندانی است.

با درمان بی دندانی می توان دندانهای سالم مجاور را از خراب شدن حفظ کرد. با درمان ایمپلنت در زمان مناسب می توان از تحلیل استخوان فک جلوگیری کرد. زیبایی بدست آمده با ایمپلنت منحصر به فرد بوده و فرد براحتی می تواند از آن استفاده کند. جهت درمانهای ایمپلنت بایستی به دندانپزشک متخصص و با تجربه مراجعه کرد. دندانپزشک بایستی علاوه بر تخصص کامل و کافی با بیماری های جانبی و موثر بر فرایند کاشت دندان آشنایی کامل داشته و بتواند در درمان ایمپلنت دندان راه و روش موثر را برای بیمار انتخاب کند.

ایمپلنت و کاشت از موارد کاربردی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. کاشت دندان هم نقص بی دندانی را برطرف کرده و هم با زیبایی بوجود آورده برای دندانها زیبایی را برای فرد فراهم می کند.

یکی از موارد کاربردی برای جبران دندان از دست رفته روش کاشت ایمپلنت است. گاهی تنها مشکل بی دندانی باعث استفاده ایمپلنت نمی شود و گاهی فاصله بین دندانی بیش از حد باشد برای جبران این فاصله مجبور به استفاده از ایمپلنت هستیم. البته در این مورد دندان های طبیعی قادر به جبران فواصل بین دندانی نیستند.

ایمپلنت در افرادی که تعداد زیادی از دندانهای خود را نیز از دست داده اند توصیه می شود. حال بسته به تعداد دندانی که بایستی جایگزین شود نیاز به تعداد ایمپلنت متفاوت است. تعداد ایمپلنت مورد استفاده بسته به نظر دندانپزشک است.

استفاده از ایمپلنت بجای دندان های طبیعی و جبران کاستی عدم دندان ویژگی منحصر کاشت دندان است. بیماران جهت کاشت دندان ابتدا بایستی متخصص مناسب را انتخاب کنند. دندانپزشک هم در صورت نیاز بیمار به ایمپلنت اقدام به درمان و کاشت دندان می کند.

انتخاب برند ایمپلنت مناسب و با کیفیت برای بدست آوردن عمر بالاتر و نداشتن عوارض بد برای کاشت ایمپلنت ضروری است. جهت ایمپلنت از دندانپزشک خود بخواهید بهترین برند را انتخاب کند. مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از معتبرترین مراکز کاشت دندان تهران است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.