عمر ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
13 اردیبهشت 1397

عمر ایمپلنت دندان

عمر ایمپلنت دندان چند سال است؟ عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟ کسانیکه درمان ایمپلنت را انجام می دهند سوالی که دارند این است که عمر ایمپلنت دندان به چه میزانی است. در پاسخ به این گروه از افراد بایستی گفت درمان کاشت دندان، درمانی مادام العمر است و البته نگهداری و رعایت بهداشت توسط خود بیمار بر طول عمر کاشت دندان تاثیر فراوان دارد. می توان با رعایت بهداشت و مراقبت از ایمپلنت تا بالای 25 سال از ایمپلنت استفاده کرد.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت، فرایندی تخصصی است و بایستی با دقت انجام شود. بایستی بیماران توجه کنند جهت این درمان متخصص خوب را انتخاب کنند. جهت درمانهای ایمپلنت بیماران بایستی متخصص ایمپلنت مناسب را پیدا کرده که در این امر تجربه ی دیگر بیماران کمک فراوانی می کند. کاشت مناسب ایمپلنت می تواند عمر ایمپلنت دندان را به شکل محسوسی افزایش دهد.

عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

در تعیین عمر ایمپلنت دندان فاکتورهای مختلفی بازی می کنند. یکی از این فاکتورها استفاده از برند ایمپلنت معتبر است. برندهای متنوعی در بازار وجود دارد که همه ی آنها دارای کیفیت مناسبی نبوده و تنها برند ها و مارک های با کیفیت عمر بالایی دارند. البته برندهای مختلفی از لحاظ قیمت نیز تفاوت دارند. با انتخاب یک مارک مناسب برای ایمپلنت عمر ایمپلنت دندان کاشته شده را به شکل محسوسی افزایش دهید.

آیا می توان ایمپلنت دندانی را حرکت داد؟ ایمپلنت های دندانی به کمک ابزاری فلزی به نام اسکرو به استخوان فک پیوند داده می شوند. بنابراین ایمپلنت را نمی توان تکان داد. به همین دلیل ایمپلنت ها بسیار شبیه به دندان طبیعی می باشند و دردسرهای دندان های مصنوعی متحرک را ندارند.

ایمپلنت دندان چقدر عمر میکند؟

رعایت بهداشت و نکات تجویزی از طرف دندانپزشک بسیار بر عمر ایمپلنت دندان تاثیر دارد. استفاده از مسواک یا دهانشویه ها در استفاده کنندگان ایمپلنت توصیه می شود. عدم فشار غیر طبیعی بر ایمپلنت نیز بر عمر ایمپلنت تاثیر فراوان دارد.

نکته ی مهم در تعیین عمر ایمپلنت دندان شرایط بدنی میزبان ایمپلنت است. بایستی برای یک ایمپلنت با عمر بالا، پیوند و جوش مناسب بین ایمپلنت و استخوان فک فراهم شده باشد که در صورتیکه این پیوند بخوبی برقرار نشود عمر ایمپلنت پایین است. برای مثال کسانیکه پوکی استخوان دارند استخوان ضعیفی ددارند و برای ایجاد یک پیوند قوی و طول عمر بالای کاشت دندان نیاز به درمانهای جانبی نظیر پیوند استخوان دارند.

آیا می توان دندان مصنوعی را به ایمپلنت دندانی تبدیل کرد؟ در برخی مواقع می توان از ایمپلنت و دندان مصنوعی همزمان استفاده کرد تا دندان مصنوعی بهتر در جای خود قرار بگیرد. در این مواقع متخصص دندانپزشکی چند دندان را با ایمپلنت جایگزین می کند. سپس بر روی ان دندان مصنوعی قرار می گیرد

امروزه ایمپلنت با فراهم آوردن شرایط مناسب همانند دندان طبیعی برای فرد شرایط زندگی فرد را به شکل مطلوبی بهبود می بخشد. یکی از درمانهای پر کاربرد توسط دندانپزشک زیبایی این روش درمانی است که بیماران بایستی توجه کنند متخصص دارای تجربه و تخصص کافی در مورد درمان ایمپلنت دندان باشند.

در جواب آن که عمر ایمپلنت دندان چند سال است بایستی گفت این امر بسته به عوامل متعددی است و حفظ و نگهداری ایمپلنت و رعایت بهداشت می تواند بر عمر آن کمک فراوانی کند. با انتخاب یک دندانپزشک متخصص خوب در زمینه کاشت دندان عمر ایمپلنت دندان مورد استفاده را برای خود افزایش دهید. دندانپزشکی دکتر سعید کریمی از بهترین متریال و روش های درمانی برای کاشت دندان استفاده می نماید که می تواند ماندگاری و طول عمر بالای استفاده از ایمپلنت را برای شما فراهم آورد.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.