آنالیز لبخند توسط دندانپزشک زیبایی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
24 اردیبهشت 1397

آنالیز لبخند توسط دندانپزشک زیبایی

آنالیز لبخند و بررسی لبخند زیبا در دندانپزشکی مورد توجه مخاطبین می باشد. یکی از معیارهای زیبایی لبخند که دندانپزشک زیبایی به آن توجه فروان دارد خط لبخند است. دندانپزشک زیبایی جهت ایجاد لبخند زیبا به اصول و قواعدی رجوع می کند. مثلا فواصل بین دندان ها بایستی یکسان باشد و این فاصله زیاد نباشد.

آنالیز لبخند با روش های دیجیتال بسیار گسترده شده و می توان با فناوری های نوین کمک شایانی به افراد نمود.

از ابزارهای خاص در زمینه طراحی لبخند دیجیتال می توان به انواع نرم افزارها و استفاده از فناوری های دیجیتال دیگر نظیر کد کم، لیزر دندان و ... اشاره کرد.
دندانپزشک زیبایی

در آنالیز لبخند چه معیارهایی در نظر گرفته می شود؟

در لبخند زیبا بایستی نسبت مناسب بین ارتفاع و و عرض دندان برقرار شده باشد. باید توجه کرد که دندان های بلدتر چهره فرد را جوان تر نشان می دهد. ایجاد قوس و قرینه بودن لب ها از دیگر اصول برقراری لبخند زیبا در دندانپزشکی زیبایی است. داشتن لبخند لثه ای و عدم نمایان شدن بیش از حد لثه ها در هنگام لبخند زدن نیز باعث زیبایی دندان می شود.

دندانپزشک زیبایی پس از انالیز لبخند و شناسایی نقص دندانی فرد، روش درمانی مناسب را انتخاب می کند. درمانهای رایج زیبایی دندانها ارتودنسی، لمینت، روکش های دندانی، بلیچینگ، ایمپلنت دندان و درمان های جراحی لثه و ... است. تکنولوژی های مدرن امروزی کمک فراوانی به دندانپزشکان جهت درمان های زیبایی می کنند. از فناوری های دیجیتال استفاده فراوانی در دندانپزشکی زیبایی می شود. فناوری های کدکم و ساخت ریستوریشن های زیبا و دقیق دندانی نیز در درمان موفق و تضمینی زیبایی دندان ها بسیار کمک رسان است. لیزر نیز از فناوری هایی است که کمک فراوانی به دندانپزشکی بخصوص دندانپزشکی بدون درد کرده است.

ایجاد لبخند زیبا و ایجاد اعتماد به نفس در بیمار نیازمند رجوع نزد دندانپزشک زیبایی متخصص است. دندانپزشک زیبایی علاوه بر سطح تخصصی بالا که باید داشته باشد بایستی تجربه نیز داشته باشد. ایجاد ترکیب مناسب بین دندان ها و لب ها و لثه خصوصا در هنگام لبخند زدن از وظایف یک دندانپزشک خوب است. در دندانپزشکی زیبایی علاوه بر زیبایی بایستی دندانهای بخوبی ترمیم شود و سلامت دهان و دندان نیز تامین شود. استفاده از مواد با کیفیت و ایجاد شرایط زیبایی برای طول دوره بالا از وظایف دندانپزشک است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.