آیا ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
16 بهمن 1401

آیا ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟

آیا ایمپلنت بیهوشی دارد؟ نوع بیهوشی در کاشت دندان چگونه است؟ این مواردی است که بسیاری از افرادی که به مراکز کاشت دندان مراجعه می نمایند، از دندانپزشکان می پرسند. در این مقاله در مورد بیهوشی مورد نیاز در کاشت دندان و روش های درمانی در نظر گرفته در کاشت دندان بحث خواهیم کرد.

فهرست محتوای صفحه :

توجه داشته باشید که ایمپلنت یکی از بهترین روش های جایگزینی برای دندان های از دست رفته می باشد، این روش درمانی ترسی نداشته و براحتی بدون درد و ناراحتی چندانی می توان با استفاده از آن دندان های مناسب همانند دندان طبیعی را برای افراد فراهم نمود. آیا ایمپلنت دندانی نیاز به بیهوشی دارد یا نه، بستگی به شرایط کاشت دندان برای فرد می باشد. در برخی از موارد تنها با بی حسی موضعی می توان کاشت دندان را انجام داد، این در حالی است که در برخی از موارد نیاز به بیهوشی تحت شرایط خاص می باشد.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

آیا ایمپلنت دندانی نیاز به بیهوشی دارد؟

در کاشت دندان برای اکثر بیماران، بی حسی موضعی تنها چیزی است که برای انجام کاشت ایمپلنت استفاده می گردد. در این گونه موارد با یک سوزن ساده به محل ایمپلنت بی حس کننده موضعی تزریق شده و تا زمانی که کاشت دندان به پایان نرسیده باشد، فرد درد و ناراحتی احساس نخواهد کرد. تاثیر بی حس کننده موضعی چند ساعت بوده و به مرور تاثیر آن از بین می رود، پس از کاشت نیز می توان برای کاهش درد در موضع از مصرف مسکن های تجویزی دندانپزشک استفاده کرد. برخی در بی حسی موضعی از خود سوزن زدن در موضع و درد ابتدایی گلایه دارند، در این گونه افراد می توان با دندانپزشک خود در مورد گزینه های خوراکی یا مالیدنی در موضع برای کاهش درد سوزن نیز استفاده کرد و کمترین درد و ناراحتی را برای کاشت دندان در افراد فراهم نمود.

اما در برخی از موارد نیاز به بیهوشی نیز وجود دارد، این که بیمار نیاز به بیهوشی برای کاشت دندان دارد یا خیر، بستگی به نظر دندانپزشک دارد. اگر به بیش از یک ایمپلنت بیمار نیاز داشته باشد، دندانپزشک ممکن است گزینه بیهوشی عمومی را برای بیمار پیشنهاد دهد، این در حالی است که بیمار به طور معمول نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد داشت، معمولا دندانپزشکان در اکثر موارد کاشت دندان از گزینه های بی حسی موضعی استفاده کرده و به ندرت به سراغ روش هایی نظیر بیهوشی می روند، حتی زمانی که هشت ایمپلنت دندانی برای پروتزهای متکی به ایمپلنت قرار می گیرد، دندانپزشک می تواند کل محل قرارگیری را فقط با بی حسی موضعی برای کاشت ایمپلنت آماده نماید و بیمار نیز ناراحتی زیادی در کاشت ایمپلنت احساس نخواهد کرد.

آیا ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟

ایمپلنت بیهوشی دارد؟

باز هم در پاسخ به این سوال تاکید می کنیم در موارد خاص نیاز به بیهوشی فرد برای ایمپلنت بوده و معمولا بیشتر افراد به صورت بی حسی موضعی کاشت دندان را انجام می دهند. با این وجود میزان درجه بیهوشی برای افراد مختلف نیز متفاوت است و سطح مختلفی از بیهوشی برای افراد مختلف در نظر گرفته می شود. به طور کلی برای درمان ایمپلنت می توان روش ای زیر را استفاده کرد:

  • بی حسی موضعی، بی حس کننده موضعی برای از بین بردن احساس درد و ناراحتی در قسمتی از موضع کاشت دندان که تحت عمل جراحی قرار گرفته است، استفاده می شود. بیمار هنوز کاملا هوشیار است، اما در طول عمل چیزی احساس نخواهد کرد و براحتی درمان بدون درد و ناراحتی انجام می پذیرد.
  • استنشاق آرامبخش
  • اکسید نیتروژن، آرامبخش اکسید نیتروژن شامل بیمارانی است که اکسید نیتروژن را از طریق ماسک استنشاق می‌کنند تا به حالتی آرام و در عین حال هوشیار باشند. سپس اکسید نیتروژن با بی حس کننده موضعی ترکیب می شود تا اطمینان حاصل شود که بیماران هیچ درد و اضطرابی را تجربه نمی کنند.
  • آرامبخش های وریدی، آرامبخش های داخل وریدی را وارد جریان خون می‌کنند تا به بیمار کمک کند تا به حالت آرامش عمیق دست یابد.ای روش نیز برای اطمینان از جراحی کامل بدون درد و بدون اضطراب تجویز می شود.
  • بیهوشی عمومی، بیهوشی عمومی به جراح اجازه می دهد تا کل بدن را بیهوش کند، در موارد بسیار معدود برای کاشت ایمپلنت از این روش استفاده می گردد.

در چه مواقعی کاشت ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟

کاشت دندان به روش های نوین در سرعترین زمان ممکن و بدون درد و خونریزی انجام می پذیرد، برای کاشت دندان بیشتر از روش های بی حسی موضعی استفاده می گردد، با این وجود در مواردی نیاز به بیهوشی نیز برای برخی از بیماران مشاهده می شود، دو فاکتور مهمی که برای نیاز داشتن به بیهوشی مطرح است، عبارتند از تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای کاشت و همچنین مدت زمان لازم برای کاشت دندان، با توجه به این دو مورد می توان نیاز بیمار به بیهوشی یا عدم بیهوشی را نتیجه گیری نمود.

به عنوان مثال اگر شما یک یا دو دندان برای ایمپلنت نیاز دارید، در این موارد نیاز به بیهوشی وجود ندارد و با بی حسی موضعی می توان کاشت دندان را انجام دارد. یا به عنوان مثال در مواردی که نیاز به جراحی های دیگر نظیر جراحی استخوان برای ایمپلنت و ... وجود دارد، مدت زمان درمان و کاشت دندان بیشتر است، در چنین مواردی معمولا دندانپزشکان ترجیح می دهند از سطح بیشتری از مواد آرامبخش برای بیماران یا حتی بیهوشی کامل نیز استفاده گردد که این موارد همگی بستگی به نظر دندانپزشک دارد.

داروی آرامبخش برای کاشت ایمپلنت دندان

از اهداف دندانپزشکان کاشت دندان با درصد موفقیت بالا و در کمترین درد و ناراحتی برای بیماران می باشد، بنابراین استفاده از داروهای آرامبخش امری طبیعی در کاشت دندان بوده که موجب می شود به آسانی کاشت دندان صورت گیرد، همچنین در مورد افرادی که ترس فراوانی از کاشت دندان دارند، بهره گرفتن از داروهای آرامبخش می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی نیز آستانه تحمل پایینی برای درد در حین جراحی داشته که بهره بردن ازداروهای آرامبخش کمک فراوانی به آن ها می کند. افراد با استرس بالا و کسانیکه دچار حساسیت بالایی در ناحیه دهان و دندان خود هستند، مستعد بکارگیری داروهای آرامبخش برای کاهش درد و ناراحتی آن ها در حین جراحی ایمپلنت می باشد.

استفاده از داروهای آرامبخش در کودکان می تواند بسیار مفید باشد، زیرا معمولا آن ها از خدمات دندانپزشکی بسیار می ترسند و این امری کاملا طبیعی است، دندانپزشک می تواند بنا به شرایط تشخیصی خود اقدام به استفاده از این داروها نماید.

آیا ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟

عوارض ایمپلنت با بیهوشی چیست؟

در مواردی که فرد برای ایمپلنت از روش بیهوشی استفاده می کند، معمولا پس از درمان سردرد و سرگیجه امری متداول بوده و به مرور زمان از بین می رود. اما درد و ناراحتی در هنگام درمان اصلا حس نکرده و می تواند فرد بدون استرس و نگرانی درمان را طی نماید.

معمولا کاشت ایمپلنت به صورت مرحله به مرحله صورت می گیرد، ابتدا باید بررسی ها و معاینات کافی بر روی سیستم دهان و دندان افراد صورت گیرد، استفاده از تجهیزات دیجیتال در بررسی های کلینیکی برای کاشت دندان می تواند بسیار کمک کننده باشد. پس از بررسی و معاینات کافی، بیمار می تواند از دندانپزشک مشاوره های لازم را دریافت کند. این که بیمار نیاز به بیهوشی دارد یا خیر، سوالی است که دندانپزشک می تواند به بیمار پاسخ دهد. مطئمن باشید که دندانپزشک بهترین روش درمانی را برای بیمار در نظر می گیرد. در گام بعدی درمان شروع شده و معمولا با جراحی برای رسیدن به استخوان فک بیمار صورت می گیرد، در این مرحله باید فیکسچر درون استخوان فک بیمار جایگذاری شده و به مرور زمان اتصال و جوش قوی بین این دو برقرار گردد. پس از این مرحله و با مرور زمان، روکش مناسب برای ایمپلنت کاشته شده تهیه و نصب آن صورت می گیرد. انجام دقیق تمامی مراحل توسط دندانپزشک متخصص می تواند دندانی مناشب همچون دندان های طبیعی را برای افراد فراهم آورد.

با روش های نوین نیاز به بیهوشی در کاشت دندان کاهش می یابد!

ایمپلنت در طی سالیان اخیر پیشرفت های وسیعی را طی نموده و از جراحی های وسیع داخل دهانی به روش سریع و بدون درد و خونریزی امروزی رسیده است. بهره بردن از روش هایی نظیر ایمپلنت بدون درد و خونریزی که به ایمپلنت پانچی موسوم است، درمان کاشت دندان را سریعتر و با درد و ناراحتی بسیار کم انجام می دهد، همچنین تعداد جلسات درمانی برای کاشت دندان را به طور محسوسی کاهش می دهد.

ایمپلنت بدون درد و خونریزی روشی نوین به حساب آمده که مراکز معتبر در زمینه کاشت دندان ارائه می دهند، مجموعه دندانپزشکی دکتر سعید کریمی نیز با بهره گیری از فناوری های دیجیتال اقدام به کاشت پانچی دندان نیز می نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.