استراحت بعد از ایمپلنت دندان
15 خرداد 1397

استراحت بعد از ایمپلنت دندان

استراحت بعد از ایمپلنت دندان و قابلیت استفاده از ایمپلنت به شکل دندان طبیعی از جمله سوالاتی است که بسیاری از بیماران دارند. بایستی به این دسته از بیماران گفت که استراحت بعد از ایمپلنت دندان جهت ایجاد پیوند قوی بین ایمپلنت و استخوان فک لازم و ضروری است. بایستی برای دوره ای کوتاه فشار زیادی به ایمپلنت کاشته شده وارد نشود.

در زمان کاشت دندان، درمان با بی حسی موضعی در لثه انجام می شود و مدت زمان درمان نیز بلند نبوده و صرفا در زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود.
استراحت بعد از ایمپلنت

استراحت بعد از ایمپلنت دندان چگونه است؟

وقتی دندان مصنوعی در سیستم فکی و دهانی فرد کاشته می شود، بایستی اتصال قوی و محکم بین این دو برقرار گردد تا دندان کاشته شده بتواند نقش دندان طبیعی را برای بیمار بازی نماید. ایمپلنت کاشته شده در زمان اولیه دچار حساسیت بوده و بمرور زمان با سیستم دهانی بیمار تطابق پیدا می کند. در این بیماران نبایستی بر ایمپلنت فشار زیادی وارد شود و تا حدود ممکن بایستی از مصرف غذاهای سفت تا چند روز بعد از کاشت ایمپلنت دندان اجتناب شود. با مصرف غذاهای نرم و شل از ایجاد فشار زیاد به ایمپلنت خودداری کنید.

استراحت بعد از ایمپلنت چگونه باشد؟

یکی از عواملی که بر مدت زمان استراحت بعد از ایمپلنت تاثیر گذار است شرایط جسمانی خود بیمار است. بله کسانیکه دارای بیماری های زمینه ای هستند نیاز به مدت زمان بیشتری برای ایجاد اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک دارند و مدت زمان استراحت بعد از ایمپلنت بایستی در این بیماران بیشتر در نظر گرفته شود.

بله ایمپلنت کاشته شده بعد از کاشت نیازمند مراقبت های لازم است تا درمان موفقی برای کاشت دندان ایجاد شود. عفونت های بعد از کاشت و یا ایجاد درد و ورم و خونریزی های موضعی همه از عوارض کاشت ایمپلنت دندان است که قابل حل و درمان بوده و نیازمند درمان می باشند و براحتی حل می شوند. با استراحت بعد از ایمپلنت دندان می توان این عوارض را کاهش داد و از بسیاری از این موارد به شکل موثری جلوگیری کرد.

ایمپلنت کاشته شده جهت موفقیت درمانی نیازمند رعایت نکات تجویزی از دندانپزشک را دارد. ایمپلنت بعد از کاشت نیاز به مدت زمانی جهت فیکس شدن و ایجاد تطابق با سیستم دهانی و فکی بیمار دارد.

توصیه هایی به بیماران در مورد کاشت دندان

لازم است بدانید کاشت ایمپلنت در چند مرحله و طی مراحل مختلف انجام می شود. ابتدا بایستی پایه تیتانیومی درون استخوان فک بیمار جایگذاری شده و سپس زمان کافی به ایمپلنت داده شود تا پیوند قوی و محکم بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار شود. مراحل ایجاد روکش و نصب آن بر روی ایمپلنت دندان نیز به صورت مجزا انجام می شود.

توصیه هایی به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان

یکی از اصولی ترین توصیه ها که دندانپزشکان به بیماران خود دارند، رعایت بهداشت است. چه در مرحله کاشت دندان و یا در مراحل بعد از کاشت نیاز به رعایت بهداشت از طرف بیمار است. استفاده از دهانشویه ها و مسواک جهت این امر به بیماران توصیه می شود. بایستی توجه کرد بیمار از مصرف غذاهای سفت که فشار به ایمپلنت کاشته شده می آورد اجتناب کند. مسواک زدن نیز بایستی به این صورت باشد که فشار به ایمپلنت نیاورد.

غذاهای توصیه شده به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان

غذاهای مصرفی توسط بیمار بایستی به نحوی باشد که سیستم ایمپلنت فشار نیاورد. غذاهای نرم و آبی به این دسته از بیماران توصیه می شود. مصرف غذاهای نرم و آبی تا یک هفته بعد از کاشت ایمپلنت به بیمار توصیه می شود. اگر به ایمپلنت فشلر بیاید ممکن است ایمپلنت کاشته شده دچار لق شدگی شده و این امر باعث شکست درمان ایمپلنت کاشته شود.

استراحت بعد از ایمپلنت

توصیه هایی به بیماران برای کاهش خونریزی و درد

بعد از کاشت ایمپلنت دندان به سبب جراحی های صورت گرفته است ممکن است در موضع کاشت شده خونریزی به وجود آید و یا لثه دچار التهاب شود. در این موارد این مشکلات به سادگی قابل حل است و برطرف می شود. مصرف مسکن ها می تواند این درد را کاهش یا از بین ببرد. جهت از بین بردن التهاب یا درد نیز از کمپرس آب یخ می توانید استفاده کنید. یکی از مواردیکه در بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است رخ دهد عفونت موضع است که در این موارد بایستی به دندانپزشک مراجعه و معمولا با تجویز آنتی بیوتیک ها توسط دندانپزشک این مشکل نیز به سادگی برطرف می شود.

کاشت ایمپلنت و موفقیت در درمان نیازمند تحت نظر دندانپزشک بودن و رعایت معاینات لازم و توصیه های تجویزی دندانپزشک است. بیمار بایستی در دوره های زمانی معین نزد دندانپزشک خود مراجعه و دندانهای کاشته شده را جهت سلامتی و موفقیت درمانی تحت نظر دندانپزشک قرار دهد. رعایت بهداشت چه برای دندان های طبیعی و چه در مورد دندانهای ایمپلنت شده یک اصل بوده و به طول عمر دندانها کمک فراوان می کند.