02 خرداد 1397

بعد از ایمپلنت چه بخوریم

بعد از ایمپلنت چه بخوریم و تغذیه بعد از ایمپلنت دندان و چه مراقبت هایی از ایمپلنت دندان بکنیم سوالی است که اکثر استفاده کنندگان ایمپلنت دندان دارند. در پاسخ بایستی گفت که بیماران بایستی مراقبت های لازم و تجویزی زیر نظر دندانپزشک را رعایت کنند تا در ناحیه جراحی شده عفونت ایجاد نشود و بخوبی درمان انجام شود.

پس از کاشت دندان، ممکن است در مدت زمان کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست.
بعد از ایمپلنت چه بخوریم

بعد از ایمپلنت چه بخوریم و چه نکاتی را رعایت کنیم؟

جویدن غذای سفت با دندان ایمپلنت شده تا مدت زمانی توصیه نمی شود. اصولا جهت برقراری اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک لازم است تا مدت زمانی طی شود تا اتصال کامل برقرار شود. با مرور زمان ایمپلنت همانند سایر دندان های شخص به صورت طبیعی قابل استفاده است. بنابراین تا مدت زمان مشخص پس از ایمپلنت دندان نبایستی فشار زیادی به دندان ایمپلنت شده آورد.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم در روز جراحی

در این روز بیمار به دلیل جراحی انجام داده دارای درد و خونریزی بوده و بایستی از غذاهای نرم استفاده کنند زیرا در این روز بافت بسیار حساس بوده و در برابر فشار به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

در هفته های اول و ماه های بعدی بعد از ایمپلنت چه بخوریم

در هفته اول نیز بیمار بایستی از غذاهای نرم استفاده کنند و از فشار زیادی در ناحیه ایمپلنت جلوگیری کند. با طی ماه ها و ایجاد اتصال قوی تر با استخوان فک بیمار می تواند با سهولت خاطر بیشتری از ایمپلنت دندان استفاده کند.

در دوره درمانی ایمپلنت دندان مصرف مواد کلسیم دار بخصوص مواد لبنی برای ایجاد اتصال قوی بین فک و ایمپلنت توصیه می شود. بهتر است از مواد قندی و موادی که موجب پوسیدگی دندان ها می شود اجتناب کرد.

مواد غذایی توصیه شده بعد از ایمپلنت دندان

خوردن آب و سایر مایعات بعد از ایمپلنت دندان توصیه می شود. مصرف آب میوه ها و سبزیجات و دوغ می تواند در تامین مواد مفید برای بیمار تاثیرگذار باشد. استفاده از مواد لبنی و کلسیم دار نیز در بیماران بسیار مفید باشد. استفاده از مواد غذایی نرم و سوپ ها پس از جراحی ایمپلنت توصیه می شود.

با جایگزاری و کاشت ایمپلنت دندان رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن دهان و دندان برای جلوگیری از عفونت و پوسیدگی های بعدی توصیه می شود.

دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از معتبرترین دندانپزشکی های در زمینه ایمپلنت دندان در تهران بوده که انواع روشهای کاشت دندان و با بالاترین کیفیت را انجام می دهد.