چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
02 مهر 1398

چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد

چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد؟ سوالی است که بسیاری از افراد که دندان های خود را از دست داده اند، دارند. در جواب این افراد بایستی گفت که با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه کاشت دندان، همه ی افراد قادر به کاشت ایمپلنت دندان هستند. ولی هر چه زمان بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت کوتاه تر باشد، می توان کاشت موفق تر و دندان مناسب تری را برای افراد فراهم کرد.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد

چه زمانی بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد؟

پس از کشیدن دندان با بر طرف شدن عفونت های احتمالی بایستی فرد اقدام به کاشت دندان نماید. زیرا با گذر زمان استخوان فک دچار تحلیل می شود. این به این معنا نیست کسانی که دچار تحلیل استخوان شده اند، قادر به کاشت ایمپلنت دندان نیستند. بلکه در این افراد با درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان، شرایط برای کاشت دندان موفق فراهم می شود. البته به تاخیر انداختن کاشت دندان معایب دیگری را نیز در پی دارد، به عنوان مثال اگر فاصله ی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت زیاد شود، این امر باعث می شود که دندان های مجاور به سمت فضای خالی تمایل پیدا کند و این امر باعث می شود دندانپزشک از ایمپلنت با قطر کوچک تر استفاده کند که باعث افت استحکام ایمپلنت دندانی می شود. از این رو بایستی سعی شود فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت دندان کوتاه باشد.

نکته دیگر در مورد سن افراد، در مورد کسانی است که سن پایینی دارند و رشد استخوان فک آن ها به حد کافی نرسیده است. در این افراد بایستی افراد تا سن رشد که 18 سال است صبر نمایند تا استخوان فک آن ها به رشد کافی رسیده و بتوان ایمپلنت با قطر مناسب را برای آن ها استفاده کرد.

بعد از کشیدن دندان با چه روش هایی میتوان ایمپلنت کرد؟

4 روش برای این امر در نظر گرفته می شود که به شرح زیر می باشند:

  • کشیدن و کاشت فوری دندان، این روش کوتاه ترین روش درمانی است که در دندان های جلو که از لحاظ زیبایی مهم می باشند بیشتر به کار می رود.
  • کاشت دندان بعد از 4-8 هفته از کشیدن دندان، در این روش لثه ترمیم شده ولی هنوز استخوان سازی کافی صورت نگرفته است.
  • 12 تا 16 هفته بعد از کشیدن دندان، از لحاظ زمانی استخوان فک به خوبی ترمیم شده و می توان کاشت موفقی داشت.
  • در مورد بیماران با مشکلات زمینه ای نظیر بیماران با پوکی استخوان به مدت زمان بیش از 16 هفته نیاز است.
چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد

اگر قصد دارید پس از کشیدن دندان جراحی ایمپلنت دندان برای شما صورت گیرد، معمولاً باید حداقل 10 هفته پس از کشیدن دندان صبر کنید تا بتوان ایمپلنت دندانی انجام دهید. با این وجود این مدت زمان را دندانپزشک مشخص می کند.

بنابراین در جواب سوال چند سال بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت کرد؟ می گوییم انتخاب زمان و روش کاشت دندان مناسب بستگی به نظر متخصص ایمپلنت دارد، بنابراین برای کاشت ایمپلنت دندان موفق بایستی در اولین گام یک متخصص ایمپلنت مجرب را انتخاب نمایید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.