چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
06 خرداد 1397

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد و برای بدست آوردن دندانی مناسب بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چه زمانی است؟ اصولا فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت و خدمات کاشت دندان چه زمانی باشد؟ همواره سوالی است که بسیاری از مراجعه کنندگان نزد دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت دارند. در جواب این دسته از افراد بایستی گفت مدت زمان بعد از کشیدن دندان و مراجعه برای ایمپلنت دندان بستگی به شرایط بیمار دارد و متغیر است.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چه زمانی است؟

از جمله مواردی که در پاسخ به این روش های درمانی می توان داد انتخاب نوع روش درمان است. برخی به دنبال کاشت ایمپلنت به صورت فوری هستند که درمان کاشت ایمپلنت فوری را انتخاب می کنند. این روش درمانی بخصوص در خصوص دندان های جلو که در معرض دید بیشتری هستند بکار می رود و درمان و روشی پیشرفته است که بلافاصله پس از کشیدن دندان اقدام به کاشت دندان می کنند.

فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت چقدر است؟

در درمان دیگر که درمان مطمئنی است مدت زمان بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چند هفته خواهد بود تا استخوان فک کشیده شده ترمیم شده و برای کاشت ایمپلنت و ایجاد اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک دوام و استحکام کافی را داشته باشد. یکی از موارد مهم و اساسی شرایط فیزیکی خود بیمار است که در برخی از بیماران به لحاظ برخی از بیماری های زمینه ای بایستی مدت زمان بین کشیدن و کاشت ایمپلنت را طولانی تر کرد. به عنوان مثال بیماران با پوکی استخوان برای ترمیم استخوان فک نیاز به مدت زمان بیشتری دارند و یا در برخی از موارد نیاز به درمان های تکمیلی نظیر درمان پیوند استخوان جهت ترمیم بهتر استخوان فک دارند.

لازم به ذکر است که بدانیم انتخاب زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان به موقعیت فیزیکی خود دندان ها نیز بستگی دارند. به عنوان مثال دندان های عقب به خاطر کمتر در دید بودن بهتر است مدت زمان بیشتری را برای کاشت ایمپلنت سپری کنند تا استخوان فک بخوبی ترمیم یافته و اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار شود.

کاشت ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می شود و بین این مراحل هم مدت زمانی را لازم دار که بیمار بایستی با دندانپزشک در طی مراحل درمان همراهی کرده و نکات و دستورالعمل های تجویزی توسط دندانپزشک را پیگیری کرده تا موفقیت درمان میسر شود. برای کاشت ایمپلنت دندان قبل از جرحی دندانپزشک معاینات لازم را کرده و سپس اقدام به درمان می کند. بررسی استخوان فک و شرایط دهانی و دندانی از جمله موارد مورد بررسی توسط دندانپزشک است.

بکار بردن دندانپزشکی دیجیتال و کاشت دندان به روش ایمپلنت دیجیتال می تواند برای درمان موفق بسیار سودمند باشد. در این روش با تجهیزات دیجیتال و بررسی شرایط استخوان های فک بیمار محل دقیق کاشت دندان تعیین شده و درمان موفق صورت می گیرد. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که فرد باید شرایط لازم برای این نوع درمان را داشته باشد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.