روکش دندان ایمپلنت چیست؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
04 آبان 1398

روکش دندان ایمپلنت چیست؟

روکش دندان ایمپلنت شده یکی از مراحل کاشت ایمپلنت دندان محسوب می شود. در واقع مرحله کاشت ایمپلنت به صورت معمول شامل دو مرحله بوده و ابتدا کاشت پایه ایمپلنت انجام شده و با برقراری اتصال و جوش محکم بین پایه و استخوان فک، ساخت روکش و نصب آن بر روی پایه انجام می شود. روکش هم قابلیت دندان طبیعی را برای ایمپلنت فراهم می آورد و هم از طرفی زیبایی را برای دندان های فرد فراهم کرده، بطوریکه فرد به صورت طبیعی می تواند همانند دندان های طبیعی از روکش دندان استفاده نماید.

فهرست محتوای صفحه :

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.
روکش دندان ایمپلنت

روکش دندان ایمپلنت به چه صورت هایی است؟

یکی از مراحل کاشت ایمپلنت دندان، مرحله روکش کردن است. حال روکش مورد استفاده برای ایمپلنت می تواند از جنس های مختلفی انتخاب شود. اگر بخواهیم مرسوم ترین روکش های مورد استفاده برای ایمپلنت را نام ببریم، می توانیم به روکش های فلزی، سرامیکی و زیرکونیا اشاره کنیم. روکش های فلزی از دسته روکش های قدیمی هستند که برای ایمپلنت مورد استفاده قرار می گرفت ولی با توجه به این نکته که ظاهر مناسبی نداشتند و افراد به دنبال درمان های زیبایی در دندانپزشکی هستند، روکش های سرامیکی و زیرکونیا ابداع شدند. حال آن که این دو نوع روکش دندانی هم ظاهر زیبایی دارند و هم از نظر استحکام دارای استحکام بالایی هستند. در بین روکش های سرامیکی و زیرکونیا برای ایمپلنت اگر بخواهیم بهترین نوع را نام ببریم می توانیم به روکش های زیرکونیا اشاره کنیم. که روکش زیرکونیا را می توان بهترین نوع روکش از نظر زیبایی و استحکام نام برد.

نحوه کاشت دندان نیز به صورت های مختلف در آمده است، بطوریکه از روش های ایمپلنت فوری و یا ایمپلنت پانچی که به ایمپلنت بدون جراحی و خونریزی موسوم است می توان اشاره نمود. با این وجود سرعت تهیه روکش های دندانی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از فناوری های نوینی نظیر کد کم کمک شایانی در جهت این امر کرده است.

کد کم راه گشا ساخت روکش دندانی زیبا و مناسب برای ایمپلنت است

با فناوری کد کم می توان انواع ریستوریشن های دندانی از جمله روکش دندان را به صورت سه بعدی در سریع ترین زمان ممکن تهیه کرد. کد کم به معنای طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر بوده و به ایجاد دندانپزشکی دیجیتال منجر شده است. در این نوع فناوری می توان از جنس های مختلف در سریعترین زمان ممکن، روکش مورد نیاز برای ایمپلنت را تهیه نمود. از این رو هم می توان زیبایی منحصر به فرد را برای روکش تهیه نمود و از طرفی دیگر در سریعترین زمان ممکن روکش را تهیه نمود.

روکش دندان ایمپلنت

همه دندانپزشکی ها از فناوری کد کم بهره نمی برند

با این مزایای بسیار بالای فناوری کد کم در درمان های دندانپزشکی، همه دندانپزشکی ها از این فناوری بهره نمی برند و یا توانایی این امر را ندارد. تنها دندانپزشکی های معتبر و کسانی که بر این فناوری تبحر دارند از کد کم برای ساخت روکش و سایر ریستوریشن های دندانی بهره می برند. داشتن و بکار بردن این فناوری از مزیت های یک دندانپزشکی محسوب می شود.

دکتر سعید کریمی نیز درمان های کاشت ایمپلنت دندان را به صورت تخصصی انجام داده و برای ساخت روکش دندان مورد نیاز برای ایمپلنت از فناوری کد کم بهره می برند. بدین صورت می توانید با سهولت و اطمینان خاطر درمان های کاشت دندان را در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی انجام دهید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.