ورم بعد از ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
14 خرداد 1397

ورم بعد از ایمپلنت دندان

ورم بعد از ایمپلنت دندان یکی از مواردی است که بعد از کاشت ایمپلنت در موضع کاشت شده شایع است. ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد؟ اگر دچار ورم در لثه و موضع کاشت دندان شدید، نگران نباشید زیرا این امر موقتی بوده و حداکثر 2 الی 3 روز، ورم از بین می رود. ورم بعد از ایمپلنت دندان مشکل حادی نیست و بمرور زمان و با رعایت دستورالعمل های تجویزی متخصص کاشت ایمپلنت برطرف می شود. استفاده از کمپرس آب یخ و تکه گاز در موضع برای این دسته از بیماران توصیه می شود. برای برطرف کردن تورم بعد از ایمپلنت رعایت نکات تجویزی دندانپزشک لازم است.

برای یافتن راه ها برای کاهش و از بین بردن ورم در اطراف ایمپلنت حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید

پس از کاشت دندان، ممکن است در مدت زمان کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست.
ورم بعد از ایمپلنت

ورم بعد از ایمپلنت دندان مشکل خاصی نیست!

بله ورم در ناحیه ایمپلنت شده مشکل خاصی نیست و براحتی و بمرور زمان این مشکل برطرف می شود. بیمار بعد از کاشت ایمپلنت ملزم به رعایت نکات خاص بخصوص در موضع کاشت شده است. لازم به ذکر است عمل کاشت ایمپلنت یک فرایند خاص است که نیاز به جراحی است و بنابراین خونریزی موضع و یا عفونت های بعدی چیز عجیبی نیست ولی با رعایت نکات خاص می توان این موارد را کاهش داد.

دو عامل مهم تاثیرگذار بر ورم و خونریزی های احتمالی در موضع کاشت، عبارت است از: سن بیمار و وسعت ناحیه جراحی ایمپلنت. هر چه وسعت ناحیه کاشت دندان بیشتر باشد میزان ورم موضع نیز بیشتر است. همچنین در مورد افرادی که سن بالاتری دارند، لثه ضعیف تر بوده و میزان ورم لثه بیشتر است.

ورم و تورم بعد از ایمپلنت چگونه برطرف می شود؟

ورم و خونریزی در موضع کاشت ایمپلنت دور از انتظار نیست و جای نگرانی ندارد. اما سوال این است برای رفع و کاهش این موارد چه باید کرد. در پاسخ بایستی گفت راه حل هایی جهت این امر وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

  • بالا نگه داشتن سر و استفاده از کیسه آب یخ در این بیماران توصیه می شود. گذاشتن چند دقیقه کیسه آب یخ در دفعات متوالی برای کاهش ورم و خونریزی موضع بسیار مناسب است.
  • وجود خون در دهان و ترشح آن از موضع جای نگرانی نداشته و بمرور زمان بر طرف می شود. قرار دادن گاز بر روی موضع جهت جلوگیری از ترشح خون و کنترل کردن آن مناسب است.
  • درد و ورم و یا حتی خونریزی در موضع کاشت ایمپلنت دندان غیر طبیعی نیست و جای نگرانی ندارد و براحتی می توان آن را از بین برد. مصرف مسکن ها و آنتی بیوتیک در کاهش موارد فوق بسیار تاثیر گذار است ولی لازم به ذکر است بیمار نباید بصورت خودسرانه اقدام به مصرف دارو کند. مصرف خودسرانه دارو می تواند منجر به مقاومت دارویی در بدن بیمار شود.

بنابراین اگر دچار تورم صورت بعد از ایمپلنت و یا ورم لثه بعد از ایمپلنت شدید اصلا نگران نباشید و این موارد را با متخصص خود در میان بگذارید

بعد از کاشت ایمپلنت نیاز به مراقبت ایمپلنت و رعایت نکات تغذیه ای است. جهت بدست آورن اطلاعات در مورد نکات تغذیه ای و مراقبت ایمپلنت به صفحات زیر مراجعه کنید.

مراقبت ایمپلنت
بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.