لمینت ایمکس چیست؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
30 مرداد 1403

لمینت ایمکس چیست؟

لمینت دندان‌ یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای زیبا سازی دندان‌ها است. در این بین لمینت ایمکس یکی از انواع لمینت‌های دندان است که فواید و ویژگی‌های بسیار مثبتی دارد. در واقع این ونیرها از نوعی سرامیک فشرده ساخته شده‌ و به همین علت بسیار مستحکم و بادوام‌ هستند. علاوه بر این، روکش دندان ایمکس بسیار نازک است که برای نصب آن هیچ احتیاجی به تراش دادن دندان نیست.

فهرست محتوای صفحه :

این ویژگی می‌توان گفت که جالب‌ترین و همچنین بهترین خصوصیت روکش دندان ایمکس به شمار می‌آید. زیرا برخلاف ونیرهای مدل معمولی، با استفاده از این ونیر‌ها، ساختار اصلی دندان‌های خود را حفظ می‌کنید. به علاوه هیچ آسیبی به دندان‌های شما نیز آنها نمی‌رسد. با این حال برای اینکه بهترین نتیجه را از فرایند لمینت ایمکس بگیرید، بهتر است قبل از انجام دادن آن با یک متخصص لمینت در این زمینه مشورت کنید.

لمینت دندان سرامیکی استحکام و زیبایی را در کنار هم برای دندان های شما فراهم می نماید. لمینت های سرامیکی از لحاظ زیبایی منحصر به فرد هستند.

روکش لمینت‌‌های ایمکس دارای دو مدل فلداسپاتیک و روکش سرامیکی فشرده است. روکش‌های سرامیکی فشرده را از همان ابتدا در قالب قرار می‌دهند تا با شکل و رنگ دندان بیمار یکسان باشد. از سوی دیگر، لمینت فلداسپاتیک با استفاده از لایه‌های پروکلین درست می‌شود. سپس، بعد از اینکه قالب دندان بیمار گرفته شد، با دمای بسیار بالا متریال را ذوب می‌کنند و به تناسب با دندان بیمار درمی‌آورند. این ونیرها به خاطر حالت لایه‌ای که دارند، از ونیرهای ایمکس کمی ضخیم‌تر هستند و در عین حال استحکام و مقاومت ونیر‌های ایمکس را ندارند.

مزایای لمینت ایمکس چیست؟

لمینت ایمکس یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها در عرصه دندانپزشکی برای زیبایی دندان‌ها است. این شیوه، مزایای بسیاری را برای بیماران به همراه دارد. شما با انجام لمینت ایمکس می‌توانید دندان‌های زیبا و جذابی داشته باشید. انجام این نوع لمینت، مزایای متعددی را برای شما به همراه دارد که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم.

  • حداکثر میزان استحکام
  • حداقل نیاز ممکن برای آماده سازی
  • ظاهر طبیعی

حداکثر میزان استحکام

با توجه به پروسه ساخت این ونیر، می‌توان گفت که آنها دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. در ضمن می‌توانید بدون اینکه نگران شکستن یا آسیب دیدن وینرها باشید، آنها را در لایه‌های بسیار نازکی بر روی دندان‌های خود نصب کنید. البته در مقایسه با انواع دیگر ونیر، ونیر ایمکس به لحاظ زیبایی نیز نتیجه بهتری را برای شما به همراه دارد.

حداقل نیاز ممکن برای آماده سازی

از آنجایی که این ونیرها نسبت به باقی مدل‌ها نازک‌تر هستند، نیاز چندانی به آماده‌سازی دندان زیرین آنها وجود ندارد. به علاوه، این ویژگی سبب چسبندگی محکم‌تر بین روکش و دندان می‌شود و دوام روکش را چند برابر افزایش می‌دهد. در حقیقت چسب اغلب به سطح رویی دندان بهتر از لایه‌های داخلی آن می‌چسبد. از آنجایی که در این فرایند نیازی به تراشیدن و یا تغییر شکل دندان اصلی نیست، متخصص ونیر را به سطح خود دندان‌ها می‌چسباند.

لمینت ایمکس چیست ؟

ظاهر طبیعی

به لحاظ ظاهری روکش دندان ایمکس مات است و به همین خاطر شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی افراد دارد. بعد از ساختن روکش‌های سرامیکی فشرده، به آن رنگ و لعاب می‌دهند تا ظاهر آن را بیشتر از قبل طبیعی‌ کنند. علاوه بر آن، قبل از اینکه پروکلین فلداسپاتیک را به آن بیفزایند، لایه نازکی از ونیر را تراش می‌دهند. این کار باعث می‌شود گوشه‌های ونیر مات‌تر شود و متریال به دست آمده، شباهت بیشتری به دندان طبیعی داشته باشد.

طول عمر لمینت ایمکس سرامیکی چقدر است؟

لمینت ایمکس سرامیکی از آنجایی که بسیار به کار گرفته می‌شود طول عمر بالایی دارد. در عین حال با رعایت موارد بهداشتی که شامل مسواک زدن، استفاده از نخ دادن و مراجعه منظم به دندان پزشک است، می‌توان طول عمر این نوع لمینت را افزایش داد. به طور میانگین این لمینت‌ها می‌تواند حدود 20 سال یا بیشتر برای شما کارکرد داشته باشند. مهم‌ترین عامل برای افزایش طول عمر لمینت سرامیکی EMAX، نحوه مراقبت از دندان‌ها است. پیوند مستقیمی که میان مینای دندان و لمینت ایمکس وجود دارد، یکی از عوامل افزایش طول عمر این نوع روکش است.

نحوه نصب لمینت ایمکس

افرادی که دندان‌های خرد شده، بدرنگ، کج، بدشکل، نامنظم و همچنین با فاصله دارند، می‌توانند برای زیبا‌تر کردن ظاهر دندان‌ها از ونیر ایمکس استفاده کنند. در اولین جلسه‌ی فرایند نصب ونیر، دندانپزشک، ساختار دندان‌ها و ویژگی‌های ظاهری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این کار تشخیص مناسب بودن یا نبودن ونیر برای شما است. پس از آن است که متخصص ونیر ایمکس را دقیقاً متناسب با دندان‌های شما سفارش می‌دهد.

در این زمان می‌توانید رنگ، اندازه و شکل وینر‌های خود را با کمک دکتر معالج انتخاب کنید. اگر فقط قسمتی از دندان‌‌های شما لک شده و تغییر رنگ آن یک دست نیست، دندانپزشک می‌تواند با توجه به شدت لکه لایه‌های مختلفی از ونیر برای شما سفارش دهد. در نهایت نیز ظاهری یک دست برای دندان‌های شما به وجود می‌آید.

وقتی از قالب و رنگ دندان‌های جدید خود راضی بودید، پزشک طرح مد نظر را به آزمایشگاه می‌فرستد و ونیرهای ایمکس را برای شما ساخته می‌شوند. ساخت ونیر ایمکس تقریبا یک الی دو هفته طول زمان می‌خواهد. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده، می‌توانید دوباره به کلینیک رفته و ونیر آماده شده را بر روی دندان‌های خود بچسبانید.

موارد کاربرد لمینت ایمکس چیست؟

لمینت EMAX برای کسانی که قصد زیبا‌تر کردن دندان‌های خود را دارند بسیار مناسب است. البته استفاده از این روش صرفا برای زیبایی نیست، کسانی که دندان‌های بد فرم، کج و نامنظم نیز دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. شاید ندانید اما افرادی که دندان‌های با فاصله دارند نیز می‌توانند از لمینت ایمکس استفاده کنند.

لمینت ایمکس چیست ؟

ونیر ایمکس یکی از روش‌های پرکاربرد برا سفید کردن دندان‌ها است. با به کارگیری این روش نه تنها دندان‌های شما فرم بهتری می گیرند بلکه لکه‌ها و بد رنگی آنها نیز از بین می‌رود. در یک کلام به کارگیری این روش، شما یک دست دندان خوش فرم، زیبا و مرتب خواهید داشت. در نهایت دندان‌های مرتب یک اعتماد به نفس عالی در شما ایجاد می‌کند.

قیمت لمینت ایمکس چقدر است؟

همانطور که می‌دانید لمینت ایمکس یک روش بسیار رایج و پرکاربرد است. اما قیمت این کار در بازار پزشکی معمولا دچار نوساناتی می‌شود. در حقیقت عواملی مانند مقدار بکارگیری متریال، کیفیت آن و همچنین تبحر پزشک بستگی دارد. به هر میزان که تجربه یک پزشک در این زمینه بیشتر باشد، کیفیت و نتیجه نهایی کار نیز قطعا بهتر خواهد بود.

به همین علت همیشه توصیه می‌شود برای انجام تمامی امور دندانپزشکی به یک متخصص خبره مراجعه کنید.

در کل ونیرهای ایمکس از لحاظ زیبایی، دوام و همچنین کیفیت مواد به‌ کاربرده شده، نتایجی رضایت‌ بخش و دائمی را برای شما به همراه دارد. به همین علت پس از نصب آن، اعتماد به‌ نفس بیشتری پیدا می‌کنید و بیشتر لبخند می‌زنید. در واقع ونیرهای فشرده یک ظاهر طبیعی دارند و دندان‌های شما را بیشتر از همیشه جذاب‌تر نشان می‌دهند. در کل نیز برای اطلاع از قیمت دقیق لمینت ایمکس می‌توانید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

کلام پایانی

لمینت ایمکس به دلیل منحصر به فرد بودن در میان افراد استفاده بسیار رایجی دارد. این پروسه درمانی در مدت زمان کوتاه‌تر نسبت به سایر روش‌ها انجام می‌شود. هیچ نوع فلزی در این نوع لمینت به کار نرفته است به همین علت جلوه بسیار طبیعی دارد. در واقع لمینت انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به نظر دندانپزشک متخصص خود یکی از بهترین مدل‌های آن را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله درباره طول عمر این نوع لمینت نیز صحبت کردیم که همین فاکتور می‌تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب آن باشد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.