آیا دندان روکش شده خراب میشود؟
1 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
30 بهمن 1398

آیا دندان روکش شده خراب میشود؟

آیا دندان روکش شده خراب میشود؟ بسیاری این سوال را دارند و همواره از متخصصین می پرسند آیا دندان زیر روکش شده خراب میشود؟ در پاسخ بایستی گفت بله، دندان روکش شده ممکن است در اثر عدم رعایت بهداشت توسط فرد دچار تخریب شود. با این که روکش دندان میزان محافظت در برابر میکروب ها را افزایش داده است.

فهرست محتوای صفحه :

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.

آیا دندان که روکش شده خراب میشود؟

خب برخی تصور می کنند که استفاده از روکش های فلزی و یا سرامیکی و زیرکونیا مانع از تخریب روکش دندان برای همیشه است، در حالی که این چنین نیست. اما علت تخریب چیست؟ علت وجود مرز اتصال بین دندان و روکش در نزدیکی لثه است که در این موضع همچنان احتمال تخریب دندان روکش شده وجود دارد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا دندان روکش شده خراب میشود بایستی بگوییم بله این امکان وجود دارد. برای جلوگیری از این امر بایستی بیمار از روکش همانند دندان های طبیعی در حفظ بهداشت مراقبت نماید.

آیا دندان روکش شده خراب میشود

در واقع دندانپزشک در هنگام درمان روکش دندان در گام نخست نقایصی همچون پوسیدگی ها را برطرف کرده و سپس با ساخت روکش مناسب برای دندان ترمیم شده اقدام به نصب آن بر روی دندان می نماید. حال آن که ممکن است بعد از مدتی دندان روکش شده به دلیل عدم مراقبت دندان توسط شخص دوباره دچار تخریب شود.

برای دندان روکش شده چه مشکلاتی ممکن است ایجاد شود؟

یکی از مشکلات ایجاد شده ممکن است پوسیدگی های احتمالی باشد. همانطور که گفته شد ممکن است به دلیل اتصال از مرز بین روکش و لثه با محیط دهان، دندان دچار پوسیدگی ها شده و نیاز به برداشتن روکش و درمان را لازم می سازد. نکته دیگر در مورد دندان روکش دندان بایستی در مورد عفونت های احتمالی در نظر داشت که ممکن است دندان عصب کشی شده باشد و یا میزان تخریب و پوسیدگی عمیق شود و عفونت ایجاد شود. در این موارد نیز نیاز به برداشتن روکش دندان و درمان عفونت است که پس از درمان دوباره بایستی نصب روکش انجام شود.

بنابراین در جواب آیا دندان روکش شده خراب میشود بایستی بگوییم بله و فرد بایستی در حفظ بهداشت روکش دندان رعایت نکات را انجام دهد.

کدام روکش دندان را استفاده کنیم؟

در استفاده از روکش دندان و این که آیا دندان روکش شده خراب میشود بایستی به یک نکته مهم توجه نمود. آن مورد مهم جنس روکش دندان است. روکش های دندانی به مرور زمان دچار تحولاتی از نظر جنس شده اند. اگر بخواهیم از انواع ان ها نام ببریم می توان به روکش های سرامیکی و زیرکونیا و یا فلزی نام ببریم. این نوع روکش ها از نظر زیبایی و استحکام دارای تفاوت هستند. گاها ممکن است از روکش با استحکام پایین استفاده شود و عملا پس از مدتی دندان روکش شده به سبب تخریب روکش دچار تخریب شود.

پیشنهاد ما برای استفاده از روکش های دندانی استفاده از روکش های سرامیکی و زیرکونیا است. زیرا این روکش ها هم درجه زیبایی بالایی دارند و هم از میزان استحکام بالایی برخوردار هستند. امروزه با فناوری پیشرفته کد کم اقدام به ساخت سه بعدی روکش های دندانی می شود که زیبایی خیره کننده ای را برای دندان های فرد فراهم می آورد.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی خدمات ترمیمی دندان با استفاده از فناوری های روز انجام شده و ساخت انواع ریستوریشن های دندانی من جمله روکش دندان با استفاده از فناوری پیشرفته کد کم انجام می شود. ساخت روکش دندان به صورت سه بعدی زیبایی منحصر به فردی را برای دندان های فرد فراهم می کند. بایستی درمان روکش دندان بر طبق اصول دندانپزشکی انجام شود تا عمر استفاده از روکش دندان نیز افزایش یابد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

علی 21 آبان 1402

سلام. بهترین نوع روکش کدومه؟

مدیر 21 آبان 1402

سلام. روکش های زیرکونیا و سرامیکی از بهترین نوع روکش های دندانی هستند که زیبایی و استحکام بسیار مناسبی دارند

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.